Viestiketju: Löpöllä ajo
Näytä yksittäinen viesti
  #18  
Vanha 15.10.2010, 23:20
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Onko nyt samaa?


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja sisua45 Näytä viesti
Talvilaadun lämmityspolttoöljy = talvilaadun moottoripolttoöljy.

Muutama vuosi sitten muuttui samaksi aineeksi, hiukan pompsahti hinta kun otti 2000 litraa talon säiliöön.

Kesälaadut ovat sitten eri tavaraa, mutta vanhan teknologian koneet toimivat moitteetta. Common rail koneisiin en laittaisi kesälaadun tupa-öljyä. Niissä on 5 mikronin hieno suodattimet, vanhemmissa taisi olla 30 mikronia.
Taannoin nuo suodatettavuudet oli nimenoman niin. että talvilaadun polttoöljy oli samoilla asteilla (noin) kun
kesälaadun nafta?

Ja sitten siitä esim. traktori ja polttoöljy: Sanamuoto meni jotenkin: maa- ja metsätalouden harjoittaja.....
saa ajaa omat ajot polttoöljyllä....

Eli kaikkein ahtaimman tulkinnan mukaan renkipoika ei saa käydä paluumatkalla kaupasta mäyräkoiraa, koska
olut ei kuulu 12 kpl pakkauksissa elinkeinoon liittyvään ajoon jos isäntä itse, niin tilanne aivan toinen

Itsellä traktorissa dsl tankissa, ja silloin voi "tehdä-" mitä haluaa? esim nostaa oman veneen telakalle,
tai lykätä lunta omasta liittymästä........

P.S tämä on luettu kuin piru raamattua, mutta yhdellä päivämaksulla maksan ainakin vuoden dsl/mpö erotuksen,
sillä tuo -80 luvun keskieurooppalainen traktori ei kerkiä syömään enempä..äää...

P.S.S jos meinaatte syöttää vanhoille moottoreille pakosta tuota nykystä lämmitysöljyä, niin pistäkää öljyä sekaan,
väh. esim 2-5 %, voi lykätä pumppu/suihku remppaa todella paljon, ja korostan PAKOSTA.
Vastaa lainaten