Jeps,
aivan totta toriset jutkula,joissain moottoreissa,kuten esim berttassa on moottorin kyljessä ne peltiluukut,mihin voi huoletta poraa isohkon reijän ja tunaa siihen putki-yhteen turbon paluu putkelle kunhan ei sekoita huohottimen toimia ja taas hitsaamalla.Mikäli luontaisia reittejä ei ole mahdollista käyttää,voidaan öljypohjan ylä-osaan tehdä samankaltainen jekutus.Turbossa on tosi tärkeää et voitelu saadaan otettua oljynkierron alkupäästä,et voitelu alkais mahd.heti käynnistyksen jälkeen.Turbon toiminnan kannalta painevoitelu on ensisijaisen tärkeää,koskapa koko turbon laakerointi on öljynpaineen varassa.Siellä on keskellä akselia pusla,mutta kun kone saadaan lopulta työkäymään ja öljynpaine saavuttaa joka kolkan moottorissa,turbon pää-akseli keskittyy täysin öljynpaineesta.siitä johtuukin et toimivassa turbossa saa olla säteittäistä välystä akselilla mutta ei akselin suuntaisesti päittäisvälystä.
-Ei tätä sotaa näin voiteta.pojat..mennäänpäs tuon suon yli että heilahtaa!
|