Moi
Ostin tossa kesällä tollasen ykköskoppasen Terranon ja nyt olisi tarkoitus muokata sitä hieman maastokelpoisemmaksi. Autossa on 3.0L V6 bensa kone ja tomaattilaatikko.
Mitään extremeä en ala rakentamaan koska pudjetti ei ole kovin iso ja auton pitäisi olla myös katulaillinen, mutta jotain pientä kuitenki jotta pääsisi myös lumihangessa ja metsässä eteenpäin.
Ihan ensimmäiseksi ajattelin ostaa jotkut paremmat renkaat - ehkä BFG Mud-Terrain T/A KM2?
Millä pulttijaolla ja ET-lla noi alkuperäiset vanteet muuten on ja miten isoja renkaita passaa laittaa että jaksaa vielä ylämäetki mennä ja niin pois päin.
Mitäs muuta kannatta ja pystyy pienellä pudjetilla tekemään? Vara- ja viriosat taitaa olla aika kiven alla tähän autoon.
Miten joku pieni korotus onnistuisi? Edessä ilmeisesti jotkut vääntötangot - miten niitä säädetään? Entä miten takapää?
Ja sitten vielä muutamia (ehkä vähän hölmöjä) kysymyksiä:
1. Mitäs jos eteen laittaisi kemppi "lukon"? Jos jakolaatikosta laittaa takavedolle, niin pitäisi menna katsastuksesta läpi? Entä miten paikat kestää? Asfaltilla jakolaatikon keppi on kuitenki aina 2H asennossa ja nelivetoa käytän vain sellaisissa paikoisa jossa takvetolla ei enää pääse ja sutii.
2. Kaikkihan tietää että automaattilaatikko ei tykkää hinauksesta. Entä saako hinata jos jakolaatikko on N asennossa?
3. Tekeekö Terranolla maastossa edes yhtään mitään? Kestääkö toi automaattilaatikko offikäyttöä? Ku on kuulemma aika heikkoja noi nissanin automaati laatikot.