Viestiketju: Hirvenmetsästys
Näytä yksittäinen viesti
Vanha 10.10.2010, 19:54
Rytari:n Avatar
Rytari Rytari ei ole kirjautuneena
Legenda

Rekisteröitynyt: 28.09.04
Sijainti: Parkano, Finland.
Perusasetus

http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1993/19930615

itse en metsästä, työmaalla saan hyviä väittelyitä aikaan metsästystä harrastavien kanssa lähinnä autoharrastus vs. metsästys/lkalastus kustannuksista kun noi mun autot on niin isoruokaisia aina että pitäis kuulemma ostaa joku halvempi... itse kuiteskaan eivät hae euron makkapapakettia kaupasta vaan pistävät monta tonnia niihn vermeisiin ja ajavat autolla hakemaan sitä jonsitä pannuun

no joo, mutta siitä pihapiirissä kulkemisesta, jos et aitaa pihaa niin kulkemsita estää et voi, huomauttaa kyllä, hyviin tapoihin voisi vedota... mutta sittne se passissa seisoskelu ja kiväärin pyörittely...

Metsästysoikeus, metsästysvuokra ja metsästyslupa
6 §
Alueen omistajan metsästysoikeus
Oikeus harjoittaa metsästystä ja määrätä siitä kuuluu alueen omistajalle, jollei jäljempänä muuta säädetä.

Asutuksesta, viljelyksistä ja liikenneväylistä johtuvat rajoitukset
Ilman rakennuksen omistajan tai haltijan nimenomaista lupaa eläintä ei saa ampua 150:tä metriä lähempänä sellaista rakennusta, jossa asutaan.

Ilman alueen omistajan tai haltijan nimenomaista lupaa riistaeläintä ei saa etsiä pihasta tai puutarhasta eikä metsästystarkoituksessa saa kulkea viljelyksillä ennen kuin sato on korjattu tai koottu.

Riistaeläintä ei saa ampua rautatien tai yleisen tien yli eikä riistaeläimen tai ampujan ollessa tällaisella tiellä. Metsäkanalintua ei saa ampua myöskään sen tai ampujan ollessa yksityisellä tiellä.

Asutuksesta, viljelyksistä ja liikenneväylistä johtuvat rajoitukset
Ilman rakennuksen omistajan tai haltijan nimenomaista lupaa eläintä ei saa ampua 150:tä metriä lähempänä sellaista rakennusta, jossa asutaan.

Ilman alueen omistajan tai haltijan nimenomaista lupaa riistaeläintä ei saa etsiä pihasta tai puutarhasta eikä metsästystarkoituksessa saa kulkea viljelyksillä ennen kuin sato on korjattu tai koottu.

Riistaeläintä ei saa ampua rautatien tai yleisen tien yli eikä riistaeläimen tai ampujan ollessa tällaisella tiellä. Metsäkanalintua ei saa ampua myöskään sen tai ampujan ollessa yksityisellä tiellä.

http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1993/19930615
Vastaa lainaten