Näytä yksittäinen viesti
  #6  
Vanha 08.10.2010, 22:23
piipari:n Avatar
piipari piipari ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 13.08.08
Sijainti: Joensuu
Viestit: 804
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Viipo Näytä viesti
Tässähän olikin sopiva topikki.
Piiparilla on HJ:n laturi sovitettuna berttaan niin, että alakiinnityksessä on 5cm jatkopalikat ja sitten muutamalla holkilla on säädetty laturin paikka kohdilleen. Eli kiinityksiin käy BJ:n ja HJ:n laturit.
Tänään vaihdettiin sitten 61:n laturi sisäisellä säätimellä vanhan 60:n ulkoisella säätimellä olleen laturin tilalle, ja mikjussiltakin kerettiin kysellä kytkentäohjeita.

eli kun sitä vihreetä liitintä katsotaan sieltä "avonaisesta" päästä niin, että ylimpänä on yksi vaakatasossa oleva liitin ja alla kaksi samansuuntaista, niin se säätimen lenkki (takaisinkytkentä latausnastasta) tuli siihen vasemmanpuoleiseen nastaan niistä samansuuntaisista.
Muihin ei kytketty mitään, mutta mittailtiin, että siihen poikittain olevaan liittimeen tulee auton käydessä latausjännite, sammuksissa jännitteetön. Saattais olla merkkivalo?. Sitten se oikeenpuoleinen taas anto jotain hassua pomppivaa jännitettä. Ehkä joku kierroslukusignaali.
Tulipa muuten mieleen vielä, että tuolla 61 laturilla ois varmaan ihan hyvä olla joku relehässäkkä katkasemassa sähköt laturilta, muuten se raukka luulee moottorin ollessa pysähyksissä että pitäs ladata lisää ja ohjaa magnetointia päälle ja syö akut tyhjäks...Ei varmaa tietoa mutta pitää mittailla kohan jaksaa, nyt aukes jo olut ja sauna on tulessa.
Vastaa lainaten