Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Mikki
Eli sitten kannatta käydä Munsalassa! Vanhoissa F4 sarjan kuormureissa oli TD3X tai TD4X (ei jaksa muistaa kun siitä jo 15vuotta kun viimeksi näki) jokin moottori joka on tuo D6 / LT 6-mukinen pannu. Ja F4:ssa on tuo ZF:n S-sarjan aski, joten sieltä saattaa löytyä!!! Samoin kannattaa penkoa Penta:n kirjat läpi, siellähän mytiin tuota samaa konetta vaikka kuinka ja paljon....
Mutta varoituksen sanana voin ilmoittaa, jotta siitä F4:sta EI KANNATA konetta ostaa. Ne ei sitten kovin kestäviä keksintöjä olleet, kantta sai vaihtaa samaa tahtia kuin öljyjäkin!!!! Ja öljyä ei tarvinut muuten vaihtaa kun ne huohotti aivan käsittämättömästi!!!
|
En nyt aivan ymmärtänyt Mikin viestiä...?
F4 volvoissa on 3.6 litrainen kuutoskone TD40, jonka perässä on ZF S5-35 laatikko. Sama laatikko löytyy esim proto-sisusta, tosin hieman eri välityksillä. Sitä lootaa on ainakin turha haaveilla C30X sarjaan, se on kuorma-auton vaihteisto, iso ja painava. Painaa 100-150 kg ainakin.
Volkkarin 2.4 litran kuutos dieseli koneita on ollut vain henkilö-volvoissa, 200 ja 700 sarjoissa.