Näytä yksittäinen viesti
  #9  
Vanha 06.10.2010, 09:49
Mikki:n Avatar
Mikki Mikki ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 14.06.05
Sijainti: Hyvinkää, Finland.
Viestit: 1.462
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Blazer42 Näytä viesti
On muuten semmonen homma että tuo vesimäärä ei riko ahdinta muuten kun menemällä kanisterin kanssa sinne ahtimeen.
Tämä sen takia, jottei tule laitettua UUDEMPII JA HERKEMPIIN moottoreihin, joista on jo "helpot" hevosvoimat otettu...

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Blazer42 Näytä viesti
tutkippa paljonko moottorista menee ihan oikeasti vettä läpi tolla kilometri määrällä. vertaa huviksesi vielä paljonko on eroa kuivalla ja sateisella kelillä.
Oletkos koskaan kuullut, jotta ahtoilmaputkesta irronnut MAALI olisi vaurioittanut ahdinta? Löytyy ihan huoltotiedoite siitäkin erään merkin osalta... (tos toist puolt lahtee)

Tarkennukseksi mietintään... Kostealla/sateisella kelillä ei ahtimet hajoa (kylmempää???), mutta meno maistuu!
Ja lisää mietintää, miksi ahtimet rikkoutuvat kuumissa (yli +25C*) tai kylmissä (alle -20C*) lämpötiloissa????

OMA PÄÄTELMÄNI:
- kuumalla kelillä ilmassa on kosteutta todella paljon, eikä cooler saa ilmamäärää jäähdytettyä kunnolla, jolloin siirrettävä ilmamassa vain yksinkertaisesti painaa liikaa ja akseli katkeaa pitkässä vedossa????
- kylmällä ilmamäärä on suuri tiheytensä takia ja jäähdytys on TODELLA tehokasta, jolloin ilmamassa pienenee (kosteutta ei ole!), ja ahtimen kierrokset pääsevät nouseman erittäin korkeiksi ja laakerit vaurioituvat, jolloin akseli taas katkeaa???

Nämä "ideat" ovat päässäni syntyneet 20 korjaamovuoden aikana, ja perustuvat ihan siihen milloin näitä ahtimenvaihtopiikkejä on tullut...
__________________
---------------------------------------------
# # # Jos se ei satu, silloin se maksaa... # # #
---------------------------------------------
Vastaa lainaten