Tässä aluksi tuosta alkukesän ohjausiskarin vaihdosta. Loppui woblaus, joka esiintyi kun yli 50km/h vauhdissa ajoi teräväviin töyssyihin. Vanhassa iskarissa oli 5-10mm tyhjää liikettä. Toisista tredeista oon kyllä lukenneu että vika olisi jossain muualla, mutta en nyt ole lähteny selvittelemään kun ajettavuus on ok.
Niin sitten asiaa. Tammikuussa perään vaihdettiin poskilaakerit + stefat yms. mitkä siihen n. 170e huoltopakettiin kuuluu. Tuossa sitten tarkistelin öljyjä ja kömmin auton allekkin. Takana kun jonkin verran oli proppu vuotanut. Takaperässä, siis Dana35C kitkalla, oli kyllä riittävästi öljyä mutta sen väriä aloin miettimään. Oli aika tummaa, ensin jopa mustalta vaikutti. Valkoisella paperilla pyyhkäistynä sellaista tummaa, grafiitin harmaata.
Mistään en löytäny äkkiseltää että miten öljyn väri muuttuu tuollaisella 15 000km ajossa. Jamantin peräkuvissa, tuossa ekassa, suurin piirtein sama väri.
http://www.jamant.fi/vinkkeja-peraon...uvia-i-16.html
- itteäni vain mietitytti että onkohan havainnekuvassa rikkinäinen perä ja siitä johtune tummat öljyt??
Mulla on muistaakseni, jossain, GM/Ford lisäainetta purkillinen. Onkohan samaa tököttiä mitä Dana perissä käytetään? Pari litraa TB:n LS öljyäkin olis, onko siihen tarvetta lisällä ainetta...vai hommaanko muuta öljyä ja lisäilen siihen. Jos tuo vaihto nyt edes on tarpeen.
Niin mitää erikoisempaa ääntä en kuule perästä, tai sitten oon niin tottunu siihen. Ajoittain kun ajaa pidempää matkaa valtatiellä satasen vauhdeilla ja kääntyy risteyksestä niin paikoiltaan lähtiessä lievää rusahtelua kuluu, mutta se kait kuuluu asiaan.