Näytä yksittäinen viesti
  #2  
Vanha 01.12.2003, 09:50
KooPee:n Avatar
KooPee KooPee ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 06.11.03
Sijainti: Helsinki, Finland.
Viestit: 2.663
Perusasetus

Tästä on meille tullut pirusti palautetta, että miksi offivaruste saa muutoskatsastaa näitä, mutta meikä ei! ROTUSORTOAKO!!
Ei ole, mutta vaatinee lisäselvitystä..

Eli muutostöiden hinta on erikseen, katsastus on ton satkun. Ei kukaan voi tietää kuinka paljon muutostöitä vaatii mikäkin yksilö, jos jouset on kuolleentunu banaaniks, tai yleensä saattamiseksi katsastuskelpoiseksi .

Suomen laki antaa myöden 51mm korkeuteen ja 102mm leveyteen alkuperäisestä rengastuksesta, ei se muutoskatsastus vaadi kun tehtaalta japanista todistuksen, että kyseistä automallia on tehty esim:31/10,5-15 tai 7,50-16 tai 9,00-15/16 tai7.0r16LT....tehdään mallisarjan vaatimat muutokset....ja sitten vaan siihen ne lain sallimat lisäykset leveyteen ja korkeuteen ottaen huomioon ajoneuvon maksimi korotussäädökset ja raideleveyssäädökset ja vanteen muutossäädökset. Helppoa kun heinän teko!
Todistusten hankkimiseksi ollaan tehty aikalailla työtä, joten ymmärrettävistä syistä niitä ei luovuteta yleiseen jakoon.
Asiassa ei käytetä mitään filunkia eikä laittomuuksia, sen takia sivuillakin on maininta muutoskatsastettavan ajoneuvon katsastuskelpoisuudesta yleisesti.

Me olemme hankkineet kyseiset todistukset Suomen Japanin Suurlähetystön kautta. Se joka haluaa ryhtyä samaan puuhaan mihin meiltä meni n.3kk (per automerkki), lähetystön puhelinnumero on 09-686 02000 ja esim: lähetystöneuvos Tomiko Arai (kehoitan käyttämään puhutellessa "san" etuliitettä kohteliaisuuden vuoksi).

Seuraavaksi projektivuorossa yritetään saada luvat HJ:hin 35" ja mahdollisesti 37" renkaille. Patrollin ja suzukin vuorot tulee alkukeväästä jos kysyntää tuntuisi olevan?

Ja käytävällä eteenpäin...
Koo-Pee



Vastaa lainaten