Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja santikko
mitenkäs tämä e10 todellisuudessa tulee toimimaan vanhemmissa autoissa? luulis että jos se toimii vm. 92 micrassa, niin toimii myös -89 micrassakin, tokkopa kaikki tiivistemateriaalit kovin kauheasti on tuosta muuttunu. jos tähän asti on ollut sallittu 5% etanolipitoisuus, niin luulisi ettei tuo 5% lisäys nyt niin paljon vaikuta että sitä kun laittaa -86 autoon niin se syttyy palaan ja räjähtää aiheuttaa öljykatastrofeja ja lunta ei sada enää ikinä.
|
"There are huge variations in what cars can be modified to use ethanol due to the car manufacturer and year the car was made. If car was made after 1985, ethanol should not be as corrosive as for cars made before 1985.
Higher concentration (for example E85 or fuel with 85% ethanol) will have corrosive effect on rubber, plastic and/or aluminium parts that are not designed for it. Aluminium can be protected by anodizing it which will add protective layer to it.
Smaller concentration (E5 or E10) will not affect unprotected aluminium parts at all. They might still have negative impact on unprotected rubber parts (fuel lines, injector seals etc). Fuel tanks (or the lining within) might have problems withstanding the ethanol and should be replaced with suitable tank.
/Mikko Savolainen"
ajat kunnes kumi hapertuu ja vaihdat sitten uuteen