Niin minullakin on pikkusen ongelmia edessä!
Ja seuraava MuTu artikkelin alla:
Kuten näkee ja kerroit, öljyt eivät ole palanut.
Jos tuo aski olisi antanut pedätyksessä pakasta/pannasta periksi, öljyt olisivat jotain aivan muuta.
joten jää käsittääkseni 2 vaihtoehtoa:
a: askissa on jokin varosysteemi, joka estää k.o tilanteessa/tms vaihteen kytkeytymisen.
(epäilen suuresti, vaikka tuo aski on hivenen erikoinen) .
b: turbiini "sakkaa", jolloin askille ei tule vääntöä.
tuossa omassa w123 td:ssä turbiini valui "tyhjäksi" noin 1-3vrk: seisomisella, ja käynnistyksen jälkeen piti odotella noin 1-3 min tyhjäkäynnillä, että lähti vetämään sivistyneesti.
jos yritti kiirehtiä, ja piti kiekkoja 2000, nin liikkeelle lähtö muistutti Tiikeri Tankissa-
Tuon turbiinin tyhjäksivalumisen päättelin mittatikusta, parin tunnin seisonnan jälkeen öljytaso alkoi nousta,
ja vastaavasti öljytaso tippui huomattavasti 10 minuutin tyhjäkäynnillä vapaalla.
Mutta tuolla harrastenuisuudella ajat siististi tunnin, ja valutat turbiinin tyhjäksi!
ja sama "sidottuna" d-päällä tunnin jälkeen.
Mutta tarkista ensimmäiseksi tuo öljytyyppi, sillä noissa mainitsemissasi on todella suuri ero!
Arvaus: viskositeetit erit, jarrupantojen/kytkinlevyjen vaatimat kitka ominaisuudet.... jne.
VRT esim toyota hj-60 kytkettävän lukon peräöljyt särkee/tuhoaa hj-60 kitkalukon!
ja eihän kukaan tankkaa huoltoasemalta sitä parasta liikennepolttonestettä (E98) diesel autoon,
ainakaan sillä perusteella että se on parempaa
Nuo tiheämmät välitykset, ja askin lämpötilatarkkailut on OK.
Ja minä laittaisin sinne öljypohjaan pari-neljä magneettia, keräämään tuota rautanöyhtää, ja jos alkaa löytyä paloja, niin tietää rempata.