Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L
Olikos muuten XJ:n (Cherokee) ja ZJ:n 15" x 7" vakiovanteet samalla ET:llä?
|
Mielestäni on samat vanteet molemmissa, koska akselit ovat saman levyiset ja raideväli on sama eli ET +25,4
Lainaus:
Kun en ole tutkinut asiaa tarkemmin, niin onko ZJ:ssä tosiaan noin pienet pyöräkotelot edessä ja takana, ettei pelkällä kaarien reilulla avarruksella saa mahtumaan esim. 33" x 10.50" renkaita kunnolla alle ilman noin rajua sisäänjouston rajoitusta?
|
Noh, onhan tuosta omasta rengasjumpasta jo vuosia, joten voin muistaa muutaman millin väärinkin. ZJ:ssä tuo on kuitenkin helppo ja nopea todeta. Sen kun ottaa jouset pois ja laskee auton piohjaanlyöntikumein varaan ja siitä sitten ristiriipuntaan. Ristiriipuntatilanne tuo rengasta lokasuojaa kohti n.5cm verrattuna tasamaalla oleiluun.
Oisko tuo ristiriipuntatilanteen lisä 5cm se, joka ei kaikki heti tajua ottaa huomioon. Sehän monesti valkenee vasta sitten todellisessa tilanteessa kun rengas jää jumiin ja vetarit sanoo poks. Tai no, yleensä taidetaan tällöin haukkua vetareita.
Toiset väittää Jeepn ZJ:n vetareita heikoksi, mutta itse en ole saanut rikki ainuttakaan vetaria tai ristikkoa vaikka on tullut harjoiteltua. Renkainahan minulla on tosin ollut aiemmin vain pienet 33x13.5x15 LTB:t
Lainaus:
Tarvinnee lupalapun maahantuojalta kuten myös Cherokeen (XJ) tapauksessa?
|
Ei tarvitse lupalappua, jos katasastusmies on sen jo aiemmin nähnyt jonkun muun ZJ:n yhteydessä.
Lainaus:
Miten muuten metsäkäytössä, ainakin TJ:ssä suosittelevat monesti että pitäisi takavaakajan paikallaan ja vain edestä pois, että ei kori kallistele liikaa?
|
Taitaa olla makuasia, minun mielestä kaikki jousitusta rajoittavat vermeet kuten vakaajat ja lehtijouset, aiheuttaa vaan turhaa korin kallistelua puolelta toiselle, kun se voisi pysyä siinä keskilinjalla kierrejousilla. sivurinteessä tietty kallistuu enemmän ja tämäkin on makuasia onko se kivaa vai ei, toiset tykkää tasamaasta enemmän. Katuajossakin pudän mukavampana ajella ilman vakaajia, mutta taas on kyse makuasiasta.
Lainaus:
..ai juu, sulla on kyllä asiallisen oloinen ZJ! 
|
Kiitos. Ensi kesäksi toivottavasti myös taas tyylikkän näköinen myös.