Näytä yksittäinen viesti
  #7  
Vanha 21.09.2010, 19:55
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Tuo fluid E mietityttää


Ulkomuistista: aikoinaan minulla oli vm-81 300 td, ja siinä oli öljyvaatimuksena jokin mb:n oma öljy,
joskin jopa merkkihuolto käytti mobilin 210? 220? 230? ja muistaakseni se oli nimenomaan dexron II öljy.

Tuo uudempi w 124 automaatti käyttää muistaakseni sekin tota II luokan litkua.

Ja tuo 2 ja 3 eroaa toisistaan aikalailla, eniten kitka ja viskositeetti-ominaisuuksiltaan.

Ja nyt sitten mennään mitä suuremmalta osin MUTU-osastolle:

Olisko mahdollista että turbiini repis ilmaa tuossa "jumitilassa"? nimittäin silloinhan siellä turbiinissa
on suht`mielenkiintoinen tilanne: sekä ohjaussiivet (ne mitkä on sillä uloimmalla spoorilla)
että ulostuloalselin siivet ovat paikallaan, ja turbiinin mukana pyörivät siivet tietysti pyörii:
Voisko vetää ilmaa öljypumpun tai sen stefan kautta ilmaa turbiiniin? silloinhan se alkas toimia "suuruusluokkaa
pakokaasuahtimena", ja ei taatusti vedä!

Kun tuo tilanne seuraavan kerran iskee päälle (vaikka tallin pihalla lavastettuna), niin kokeileppa käyttää
vapaalla esim tunti, ja iskeekö veto sen jälkeen päälle normaalisti?

Toinen vaihtoehto k.o käyttämiselle on jakis vapaalla, ja normaalisti esim pakkokakkosella (ykköstähän siinä ei ole?) käyttäen kierroksia noin 2000 rpm. vaikka noin 15 min.

Mutta tarkista tuo öljyn tyyppi ensimmäiseksi, ja jos se on väärä, niin pelkkä vaihto vaihtaa vain osan öljystä?
Vastaa lainaten