Viestiketju: Niva offi-autona.
Näytä yksittäinen viesti
  #105  
Vanha 18.09.2010, 20:11
Tossavainen:n Avatar
Tossavainen Tossavainen ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 28.06.09
Sijainti: Joensuu/Ilomantsi
Viestit: 305
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rekisteröimätön Näytä viesti
Iltaa !
En halua pilata ajatuksiasi ja ideoitasi ! Tässähän viedään koko ajan kehitystä eteenpäin ja uusia tuulia tarvitaan.En minäkään halua/kykene laittamaan esim tuhatta euroa välityksiin.Välityksen tekeminen maksoi minulle hiukan alle 400 € : kokonainen Niva varaosiksi 250 (tarvitset vain jakiksen sisältä suurimman hammaspyörän ! ) sitä pyörittämään takavetoladan 3. vaihteen ratas. Menee heittämällä paikalleen.Maksoin rattaasta 20 postikuluineen. Vaihdoin yhden huonokuntoisen laakerin, maksoi n.50.Ammattioppilaitoksen toisen vuoden opiskelija teki mielellään koneistustyöt opettajansa johdolla, oppilas sai arvokasta työkokemusta ja 50 € .Nyt Nivani kulkee hitaan puolen kolmosella yhtä kovaa kuin ennen ykkösellä.Vaikuttaa erittäin tuntuvasti vääntöön...Sitten vielä yksi oma kokemus : lada kerhon sivuilla on hyvin paljon juttua sytytyksen säätämisestä mm. että vääntö lisääntyy sytytystä myöhäistämällä ym. Noudatin kauan näitä neuvoja.Niva sammui ykkösellä liikkeelle lähdettäessä ilman kaasua. Joskus kokeilin säätää sytytystä ilman ajoituslamppua siten että säädin hieman ,ja lähdin liikkeelle ilman kaasua. lopulta löytyi kohta jossa kytkimen sai päästää melko vauhdilla ylös koneen sammumatta. Ajoituslamppu kertoi ajoituksen olevan jotain muuta kuin tehtaalta lähdettäessä...Mutta ei näilläkään tietenkään mitään patrollin tyhjäkäyntivääntöjä saavuteta...


nyypi Kurikasta
Et pilannutkaan ajatuksiani tai ideoitani,toit vain oikeastaan niitä lisää tuo jakiksen välitys saattaisi minulla sittenkin onnistua halvalla, tuolla sinun konstilla. Koska minulle löytyis ehkä toinen jakis jos ei ilmaiseksi niin ainakin todella edullisesti

takavedon laatikko myöskin saattaisi löytyä..
Oliko minkä mallin ladan laatikko josta tuon 3. vaihteen rattaan otit? kävisikö mahdollisesti nivan oman laatikon ratas?? sellainen saattas löytyä..

Koneistus mahdollisuudetkin olisi hyvät, serkulta löytyis ainakin sorvi ja muutama tuttavakin nuo metallihommat osaa. eli sekään ei juuri maksaisi Mitä kaikkea tuossa laatikossa nyt sitten täytyis ylipäätänsä koneistaa? Pitikö jakolaatikon kuorta muokata?

Jos tuo jakiksen välitys homma onnistuis pidän ladan oman moottorin ja virittelen/säätelen sitä.

Tämä otetaan suunnitteluun ja harkintaan
Vastaa lainaten