Viestiketju: Niva offi-autona.
Näytä yksittäinen viesti
  #5  
Vanha 17.09.2010, 13:46
Patu925 Patu925 ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 06.09.08
Sijainti: Imatra
Viestit: 1.564
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Samppi Näytä viesti
Jos tarvit lisää vääntöä siihen Nivan koneeseen niin lisää puristuksia kantta laskemalla. Ladahan toimii todella matalaoktanisellakin bensiinillä eli siinä on todella matala puristussuhde joten kantta voi laskea usemman millin ennenkuin aletaan olla nykyautojen puristuksissa ja vieläkin se pelaa pumppubensalla. Kansi irti, lasket ja mittaat montako milliä pois, tarkastat että nokkaketjussa riittää kiristysvara kannenlaskun jälkeenkin ja sitten koneistamolle. Ei monen kympin viritys ja eron huomaat varmasti!
Tai sitten tehokkaampi tapa on laskea dekkipinnasta eli lohkosta n: 1.5 mm pois ja laittaa esim. samaran männät joissa on kolot venttiileille. Jos ei halua vaihtaa mäntiä niin 0.8-1.0mm lohkosta pois, luonnollisesti riippuen kansipahvin paksuudesta.

Kannen laskeminen ei anna yhtä hyvää tulosta verrattuna lohkon laskuun, palotila kun on sen verran pienempi. Ns. normikannessa saattaa rakenne heikentyä eli vesitilan ja palotilan välinen kannake ei ole niin kamalan paksu...

Imu/pakosarjan ja kannen välisten reikien linjaus on tehtaan jäljiltä mitän sattuu eli siinäkin on yksi tapa saada helposti pikkuisen tehoa lisää...

Mutta metsäkäytössä alakierrosvääntöä lisää tulee puristusten lisäyksellä ja sytkänsäätöjen tarkastuksella. Myös nokan ajoitus vaikuttaa toimivuuteen, säädettävä nokkapyörä on pop. Ja kaasarin säädöt.
Vastaa lainaten