Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rekisteröimätön
Hei !
Mielestäni sinun kannattaisi kuitenkin laittaa sinne jakikseen ne tiheämmät välitykset.Perustelu : vaikka keksisit sinne minkälaisen moottorin hyvänsä, kulkee Nivasi edelleen liian kovaa metsässä ! Ei ole mukavaa hakata päätään sivulasiin ja hajottaa autoaan. Olen aivan varma että jakiksen välitys on paljon halvempi ratkaisu kuin joku "vierasmoottori " Lisäksi annan ääneni myös Weberille. Jakis on helppo välitt'ää noin 40 % tiheämmäksi !
|
No hei vain. Asiahan on näin minä olisin välittänyt jakiksen hitaammaksi jo aikoja sitten, Mutta se sattumoisin taitaa maksaa aikas paljon ainakin näin minulle.
Ja ei noita nivan välitysten tekijöitä kauhean montaa ole. Patu925:sellehän välitykset teki häkkisen jukka outokummusta,hintaa näille en tiedä. en ole kysynyt.Mutta tuskin hänkään aivan ilmaiseksi tekee.....
Toisekseen minä en kyllä usko että niva sillä kahdella peräkkäisellä laatikolla kulkee liian kovaa metsässä (jos auto vain kestää näin) vaikuttaa siltä että pelkkä etuvedon laatikko+jakis saa välitykset riittävän hitaiksi.
Tiedän ei ole mukava hakata päätä tai rikkoa autoa.
Jos kerran jakiksen välitys on halpa ratkaisu niin kerrohan mistä sellaisia todella "halpoja" välityksiä saa.?
Minulle ei kovin kalliiksi tule tuo tekniikan vaihdos. 1 moottori+laatikko on jo tallissa ylimääräisenä ja jos se ei käy niin toisia moottoreita löytyy lisää kyllä ja veikkaisin että ihan hakupalkalla. on sen verta jääny noita autonromuja ylimääräiseksi.
Ja joo, onhan jakis "helppo" välittää hitaammaksi kun jostain saisi tarvittavat osat
Weberin kaasari on varmasti nivassa hyvä,sen uskon. Mutta kun kyse on kuten aiemmin jo sanoin rahasta jota ei liikaa ole niin en ole lähtenyt sellaista vielä ostamaan. ja minusta on välillä mukava tehdä jotain erillaista kuin muut
Jos rahaa löytyisi riitämiin niin tuskin minulle edes nivaa enää olisi vaan aivan joku toinen auto vaikkapa toyota

Johon ostaisin sitten Rahalla kaiken tarpeellisen