Näytä yksittäinen viesti
  #7  
Vanha 09.09.2010, 22:33
hunter hdj:n Avatar
hunter hdj hunter hdj ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 11.02.10
Sijainti: virtasalmi
Viestit: 339
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja BJ-40/76 Näytä viesti
Nyt meinaa homma tökkiä!

Hodarin etuvetarin "pronssiholkki", siis se mikä laakeroi vetonivelen pyörännapaan,
eivät meinaa kestää!!!! asennuksessa hiottu siten, siten että jokainen kiillottunut kohta hiotaan mataksi
max 120 paperilla, ja pyöritetään nivelessä kuivana ja jos jää ns. kiillottuneita kohtia, niin hiotaan pois.
T.S hionnan jälkeen nivel/olka-akseli välys on justiinsa sormenpäillä huomattava joka suuntaan, ei silmillä nähtävä.
Ja ongelma on että nuo pusla/nivel/olka-akseli yhdistelmät pyrkii jumimaan, ts. ensin (viimmeisin joku 300 km ajettuna trailerin edessä pelkästään etuvetosena, ja sitten 20km moottoritietäja ...) kuuluu surkeea kroaah-ääni ja sitten oire pahenee aikojen saatossa ja 10 000km jälkeen ja lopputulos on paska laakeriholkki, tai jopa palanut nivel! (olosuhteiden pakosta perille ajettuna...)

Akselit on kasattu puhtaana ja oikealla vaseliinilla(molemmissa eri vassut).

Maahantuoja ei ilmoita välystä tuolle holkki/vetari välykselle.

Vetonivelet ja holkit samalta toimittajalta, ei alkuperäiset (t..m..g.)

Sama ongelma voi esiintyä muissakin jäykkä akselisissa, mutta hdj:ssä ongelma on to jatkuvuus (jatkuva neliveto)

Tietoja pyytäen

Jari
Kans kävi samoin kun kasauksen jälkeen läksin koe-ajolle. 1 syy oli liian pieni välys ja sit liian vähän laitoin vaseliinia kasatessa vetarin ja holkin väliin
.Tam-gearsilta tilatuissa holkeissa on ainakin hyvät rasva urat . Laadukas stefa akseliputken päässä ei säikähdä vaikka välystä olisi reilusti. Taitaa omassa olla 0.25 välystä.
Vastaa lainaten