Tervehdys
Itse ajelen toistaiseksi vakiokorkuisella XJ:llä 225/75/15 all terraineilla ja tuollaisenakin tuntuu Jeeppi etenevän ihan kiitettävästi ainakin näissä oman suvun metsissä joista ei juuri suuria nousuja tai todella veteliä kohtia löydy. Melkoista puskaviidakkoa kylläkin ja vanhoja kantoja joista osa antaa periksi ja osa taas ei. Vakiotukivarrethan näissä on aika heikot, mutta kyllä nekin jotain kestää kun ei tahallaan yritä rikkoa. Juuri eilen roikkui Jeeppi kohtuu pahasti tukivarsien varassa ojan päällä kun pikaisesti värkkäämäni "silta" ei oikein toiminutkaan kun yritin viistosti yli. Etupyörät muljahti isohkon tukin kahta puolta niin että sama tukki kiilasi toisen pyörän etupuolta ja toisen pyörän takapuolta ja auton perse oli korkealla penkalla. No lopulta se lähti kuitenkin ilman vetoapua ylös kun sain sitä aina muutaman sentin kerrallaan eteen ja taakse niin että sain tungettua lisää tavaraa pyörien alle. Vinssiähän mulla ei ole ja maastotunkkikin oli jäänyt matkasta kun ei ollut tarkoituksena kun heittää pikainen rinki metsässä katselemassa kuinka kosteaa siellä on (aika kuivaa oli).
Vahvemmat vetopisteet olen rakennellut omaan Jeeppiini että sen saa ongelmatilanteissa edes jollain laitteella hinailtua metsästä pois ja vararenkaalle rakentelin telineen katolle, että tavaratilaa säilyy vähän muuhunkin tarkoitukseen. Vetopisteiden rakentelun yhteydessä leikkelin myös etulokareiden etureunat ja poistin helman puskurin alta kun tuntuivat saavan aika usein osumaa.
Mutta eikös 31:set renkaat tarvitse jo jonkun verran korotusta ja/tai lokareiden silpomista? Mulla on vararenkaana 235/75/15 kasituumasella vanteella (offset -10) ja sitä kun olen testaillun laboratorio-olosuhteissa (eli tallissa) niin tuo rengas vaikuttaa aika maksimikokoiselta vakioalustalle joustojen ääripäissä.
|