No niin. 500tkm ajetun vakiopumpun laitoin kiinni. Yllätys oli melkoinen, kun kone käy niin nätisti, kuin tuommoinen nyt vaan voi käydä. Joopa joo, "ammattimiehet" ovat rempanneet tätä pumppua kolme kertaa eikä millään saa toimimaan, eikä siinäkään vielä mitään mutta kun heidän vakuutteluista johtuen vikaa on sitten yritetty metsästää kaikkialta muualta. Olisi ilmeisesti pitänyt tehdä tämä pumppuremonttikin itse kun se nyt oli ainoa seikka koko koneremontissa jonka jätin ammattilaisille. Sitähän voi sitten laskeskella mitä on tullut maksamaan kolme kertaa pumpun purku, uudet tiivarit ja säätö penkissä sekä uusi ajoittimen mäntä ja pumpun runko. Lisäksi olen yhden kierroksen pumpun irroitus/asennus rumban teettänyt pajalla, kun luulin etten vain itse osaa. Rahaa on lisäksi palanut kaiken maailman letkuihin, nippoihin, klemmareihin, suodattimiin, suodatinjalkoihin, siirtopumppuun ym melkoisesti, työtunneista puhumattakaan. Eiköhän näillä olisi ostanut jo tehdasuuden pumpun. Suoraa sanoen vituttaa suunnattomasti. Ei oikein meinaa uskoa, että se syy on nyt löytynyt.
Veikkaan edelleen, että jostain irtoaa jotain mujua, joka jumittaa sen ennakonsäätimen männän. Kaippa se pumppu toimii hienosti aina penkissä sen jälkeen, kun paikat on putsattu ja herkistelty. Syytä ei ole selvitetty, vaan seuraus korjattu.
Pitänee nyt laittaa tuo siihen kuntoon, että sillä voi ajella ja katsoa pelaisiko se nyt tuolla toisella pumpulla kauemmin. Eiköhän tuo vika ole kuitenkin paikallistettu siihen pumppuun.
|