Viestiketju: Warn: hidas uloskelaus
Näytä yksittäinen viesti
Vanha 05.09.2010, 17:31
Paavo Paavo ei ole kirjautuneena
Sankari

Rekisteröitynyt: 16.01.03
Sijainti: Oulu, Finland
Perusasetus

Solenoidit mittailtu jotakuinkin toimiviksi, eli eipä siinä muuta kuin vinssiä purkamaan.

Vettä oli vaihteistossa normimäärä, ehkä suurinpiirtein desi tai jotain, alle kahvikupillinen kuitenkin.

Moottorissa oli jotakuinkin saman verran kuivaa moskaa, mitä lie hiekan ja turpeen sekoitusta kai.

Vähän vaikuttais sille, että Rak:in arvaus oli lähimpänä, jarrua sai houkutella rummun sisästä
ihan työkaluilla, että se suostui sieltä pois tulemaan.

Jospa tästä tulee taas hjyvä, kuhan saa osat pestyä ja kasaan taas. Aiemmin olen tunkenut
noin 2/3 vaseliinituubista liikkuviin osiin vinssiä kasatessa, tämän suhteen sama suunnitelma.
Rasvana olen käyttänyt mitä sattuu käteen osumaan, jos on ollut valinnanvaraa niin vähän
vettä sietävää ja/tai korroosiota estävää olen ottanut.

Melkein pitäis uskoa että kyllä vinssi kannattaa huoltaa joka vuosi, vaikka käyttötunteja ei ihan
hirmuisesti tulekaan. Paremmassa kunnossa pysyis ja käyttöikä saattais kans pidentyä, mutta
kun se tuo laiskuus vaivaa joskus.

Tämä yksilö hyppii joskus suikan keulille, rangeen menee sen alkuperäinen vinssi (HS9500),
kunhan vinssipedin pienen parannukset valmistuvat, maalin kuivumista vaille lähinnä jo.

-Paavo

Viimeksi muokannut Paavo : 05.09.2010 17:37
Vastaa lainaten