Näist II koppasista Volvoista on vaihdettu takuina laatikoita niin paljon turhaan, ettei sinisen tiskin pääjehut uskalla edes ajatella... Toki risojakin on ollut, suurin osa on hajonnut paskoihin öljyihin, ja enimmäkseen siks, ettei niitä ole vaihdettu, tai on vaihdettu vaan osin...
Oma 03 mallinen XC 70 AWD alkoi 230 tkm kohilla luistattaa 2 - 3 välistä vaihtoa, ja tuomio oli "uutta laatikkoa" ! En suostunut, vaihdettiin öljyt kierrättämällä - 12 litraa - ja uusi softa = nyt ajettu 60 tkm sen jälkeen ilman mitään murheita...
Pyöränlaakereita menee 40 tkm välein taakse AWD ssä SaSan kertoman kulmavaihteen lisäks, muuten toimiva AWD on mainio peli, ja parjattu 5 vautom laatikko vanhan D5 koneen (163 hp) kanssa, vie vaunua n. 6.3 kulutuksella ympäri vuoden, maantie ajossa. Pyöränlaakerin vaihtaa alle tunnissa, löytyy motonetista, maksaa noin 100 euroa, ja on alkup SKF piilotettuna moponet pahveihin.. Simppeli homma, satula pois, 4 pulttia takaa pois, keskimutteri auki ja avot = käessä ! Edes käsijarrukenkiä ei tarvi irrottaa...
Käsijarrukengistä saa pinnat irti käyttämällä sitä auton liikkuessa, etenki V70 ssä >!
Vikakoodien suhteen helppo vaunu, OBD löytyy ja useimmat lukija toimii, bensavehesten ilmamassa anturi ja kaasuläppä kulutuskamaa, uudemmat osat parempia, löytyy siniseltä tai tarvikkeena...
AWD stä ajo / käyttökokemusta yhteensä noin 600 tkm ltä, saldo: nolla vaihteistoa, yks kulmavaihde, yks turhaan vaihdettu 6 v geartronic, muutama lokasuoja ja lukematon määrä muuta perushuoltoa - saapi soittaakin jos haluaa asiasta haastella... Numeron löytää jos etsii, päiväsaikaan kiitos...
__________________
- Levannon We(l)ho -
|