Näytä yksittäinen viesti
  #3  
Vanha 02.09.2010, 17:38
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.445
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja JeepTrainee Näytä viesti
Ei näytä Jeeppi oikein kestävän halkaisijaltaan 4 tuumaa vakiota suurempia renkaita...
..ja tästä on kyllä jotkut viisaammat joskus varoitelleetkin (ainakin mulle).

Mitäköhän kaikkea muuten joutuisi vaihtelemaan Danoihin, että alkais isommatkin renkulat pyöriä ilman jatkuvia remontteja? Vai onko Jeepin kutonen vain ylitehoinen? ...2,5 nelonen tilalle!
Se tietysti riippuu paljon kuskin ajotavoistakin kestääkö vai ei. Itsekin tulee toisinaan happea annettua, ja edessä on D30 ja 35" Creepyillä olen ajanut. Yhtäkään etuvetaria, ristikkoa tai välitystä en ole hajottanut. Toki jos mutapaskaan lähtisi koko ajan hapella ajamaan niin varmaan jossain välissä paukkuisi. Täytyy ton pikkuakselin kanssa olla vähän järki mukana ajaessa.

Pari asiaa kun muistaa etuakselin osalta:
1. Hommatkaa ne vetarit, missä on isommat ristikot! Löytyy kaikistya ABS- varustetuista XJ:stä, ja olikohan vuodesta '95 eteenpäin kaikissa. Käyttää samoja ristikoita kuin D44:t ja on SELKEÄSTI kestävämmät kuin pikkuristikot.

2. Käyttäkää vain Spicerin uudemman sarjan ristikoita, mallia 760-x. Paremmat kuin ne vanhat, ja varsinkin paljon kestävämmät kuin jotkut kiinalaiset halpispaskat. Noista on ihan testejäkin näkynyt jenkkilän offilehdissä.

Takana sitten ei välttämättä akseli kestä, jos on D35, sinne jotain muuta tilalle.

Lisäksi, jos on korotettu vehje, niin on tehtävä se korotus oikein eli SYE- kitti jakikseen. Orkkiskardaani ei kestä/ toimi sellaisenaan ~3" tai enemmän korotetussa Cherokeessa, vaan rikkoo kardaanin ristikoita ja mahdollisesti myös jakiksen ja/tai pinjonin laakerit.
Vastaa lainaten