No jeps...
Niin se on tossa patukassa ,niinku berttassa ja hj:ssäkin samat korotus metodit.Elikkäs akselit pois ja kiinnikkeet rälläkällä sievästi irti ja käänteiseen järjestykseen takasin.siinä vaiheessa kun kiinnikkeitä alkaa zoomaan paikalleen,kannattaa käyttää akselia alla ensin hitsaamatta kiinnikkeitä edes heppiin että saa säädettyä halutun laisen pinjoni-akselin kulman.Kun perä on sit tunkin /tunkkien varaan nostettu pakkoihin kiinni ja kulmat säädetty,ni sit kiinnikkeet heppiin,akseli alas ja kunnollinen hitsaus.Patrollin kun korottaa,pääsee hivenen helpommalla ku em.bertta tai hj korotuksessa,koskapa ojaushässäkille ei välttämättä tarvii tehdä mitään muutoksia(hivenen jää toiselle päin kääntyminen vajaaksi,muttei haittaa isommin ajoa.Siin on tosiaan toi oikean puoleinen jousen kiinnike/kiinnike panta erikoinen ku se ei kierrä akselin alta,mut ei sekään tee muutokseen ongelmaa kun käyttää alkuperäisiä kiinnikkeitä.Itse en kyllä lkähtis riipukkeita jatkamaan,koskapa korotus(kun lasketaan riipukkeen pituutta)ei ole yhtä kun riipukkeen pituus vaan se puolittuu ja mikäli ny haluaa edes silmin havaittavan korotuksen aikaan,täytyisi riipukkeista tehdä melkoisen pitkät,mikä taas aiheuttaa huojuntaa ajettaessa(jos ny ei ihan heti,ni pienen ajan perästä kunha pusliin on tullu hieman käyntivälyksiä)Sit on etupäässä vielä se että rekaan kääntymisgeometria,muuttu niin et kuviteltu olkatapin pystykallistuma muuttuu silmälleen ja autoa on todella hankalaa ajaa suoraan,sillon täytyy navat leikata auki ja kääntää ne takaisin nollaan tai mieluummin hiukka miinukselle.Toisaaltaan saman joutuu tekeen sillonki jos korottaa paljon autoa ja joutuu siks kardaanien murtokulman pienentämisex kääntään myös pinjoni akselin kulmaa pienemmäksi.No jos nakkaat akselit pakkojen alle ni voit vielä pelata korkeutta kokeilemalla erilaisia lehtiä pakkoihin,patukassa on tietty takapäässä niin vähän lateja et sieltä ei oikein kannata niitä poistaa,mut etupäässä tais olla enemmän.erilaisia lehtiä vain soveltaan ja sitä kautta sit korkeus kohdalleen.
Mä olen kyllä itse sitä mieltä et auto kannattais aina pitää niin matalana ku se on mahdollista pitää et se vielä ottaa sisäänsä kohtuu renkaat.aina ne ominaisuudet menee perseelleen ku rakennellaan eiffeltorneja.Nyt kun tuollaisen projektin aloitat,ni mikä estää vaihtamasta jousityyppiä kokonaan,pikkasen enemmän työtä,mut lopputulos on kyllä vaivan arvoinen!Ja jos ei jaksa molempia kierteille muuttaa ni toinen pää sit,sama se kumpi pää siellä maastoa seuraa,kunhan edes toinen.
-Ei tätä sotaa näin voiteta.pojat..mennäänpäs tuon suon yli että heilahtaa!
|