Viestiketju: BJ40 kysymyksiä
Näytä yksittäinen viesti
  #21  
Vanha 19.08.2010, 19:54
jka jka ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 19.01.09
Sijainti: kankaanpää
Viestit: 20
Perusasetus

Nonii, eteenpäin.

Ensinnäki beejii vaihtoi omistajaa, sain sen ihan työllä maksettua (laitoin sedän puimurin kuntoon ja tein jyväkärryn laitoja)

Ja mikä parasta, Se käynnistyi.

Menimme ihan vaan, katsomaan ja ajateltiin nyt vaan kokeilla onko toivookaan noilla sähköillä saada käymään, kokeiltiin ja ei lyöny kipinää, joten akut kiinni ja valot ym pelas.

Sitte se tärkein eli lähteekö kone pyörimään, avaimen kääntö, ja kone pyöri niinkuin olisi eilen sammutettu.

Sitten ihmettelemään hehkujen käyttöä ja sammutusvivustoa, Nyppäsin kojelaudassa olevan edic nappulan ylös (joku rele ainakin naksahti) ja sammutustapin alas.

No uudestaan täynnä epätoivoa että edes hörähtää, MUTTA n. 5 sek pyöritystä ja kone kävi.

Siis kuvitelkaa kone seissyt vuodesta 93 (muistin aluksi väärin) ja tankattu joskus 80 luvulla, mutta lähti käymään niinkuin viikon seisseenä

Mitään muuta en tehnyt kun laitoin akut paikalle.



Ja sittren niitä kysymyskiä taas , eli mitä tuo kojelaudassa olevan edic nappulan liikuttaminen vaikuttaa?
Ja miten hehkutus oikeaoppisesti tapahtuu?

Tämä EDIC siis aika mystinen kapistus vielä mutta ilmeisesti ainakin antaa startatessa enemmän soppaa ja sammuttaa auton, en tosin huomannu kokeilla sammuuko avaimesta kun sammutin auton siitä sammutusvivusta, eli lyhyt selitys olisi paikallaan.


Ja myös sen päätin että ehkei sittenkään raiskata metsään koska kummisetä uhkasi auttaa pellitöissä ja paperit ehkä saattaa löytyä, mutta jos papereita ei löydy niin sitten metsään ja tästä voin myydä jotain osia. Mutta ykkössuunnitelma on että alkuperäiskuntoon orkkisvärillä ja tielle vakiona (ja myös metsään, en ole silti pyhää lehmää luomassa)
__________________
"Kyllä se tosta menee!"
Vastaa lainaten