Saviosuus on edelleen Wombat holesien osalta kesken ja muutenkin monenlaista korjailua pitäisi tehdä. Sen verran eteni, että Ossi kaivoi ison mäen alaosaa jyrkemmäksi ja kertyneen saven siirsi mäen laelle. Nyt iso mäki alkaa olemaan riittävän haastava.
Seuraavan osuuden hahmottelu alkoi. Idea: isopyöräiset ylittävät tynnyrit ja ajavat ojan yli metsään. Siellä tulee jotain pikku haasteita ja taas ojan yli radalle. Sitten "klappikonttien" ylitys ja maaliin.
Pikkupyöräisille alussa joku helpompi juttu tynnyreiden viereen, haasteena vino ajolinja samaiseen ojaan. Metsässä jotain pikku juttua ja taas ojan ylitys radalle. Lopuksi klappikonttien vierestä jotain helpompaa estettä pitkin maaliin. Tällä osuudella ajaa aina vain yksi auto kerrallaan. Saviosuus on ainoa jossa saa ajaa kaksi kerrallaan.
Tässä Ossi hitsuuttelee muutamalla pikku hitsillä tynnyrit joten kuten toisiinsa kiinni.
Seuraavaksi Mitsu tallista ja testaus. Varoitus: törkylaaritasoa!
http://www.youtube.com/watch?v=031ejUfU-V0
Tässä tulee seuraava haaste. Tirhee V8 häksätin olisi noussut tuosta vaan, mutta hitaammin heräilevä mersun diesel ei saanut traktorin kumeja pyörähtämään riittävän nopeasti. Mönkään meni. Miten tehdä isopyöräisille rata, jossa on haastetta kaiken tyyppisille ajoneuvoille?
Alkua pitää helpottaa. Miten olisi muutama sähkötolppa? Varoitus: törkylaaritasoa!
http://www.youtube.com/watch?v=fTLB2XuD6Yo
Mönkään meni jälleen. Miten olisi pari isoa renkasta.
http://www.youtube.com/watch?v=Vb0ZpL6rxLU
No joo! Myönnetään, ei sitä ihan noin helpoksi saa tehdä.

Mutta tolpat alta pois ja pienemmät renkaat noiden isojen tilalle, siinä voisi olla ratkaisu. Myös tynnyreiden jälkeen olevaa ojaa on tarkoitus syventää jotta saadaan autolle vieläkin jyrkempi ajolinja tynnyrin päältä ojaan lasketellessa. Huomenna uusi testaus.