Viestiketju: taloja!
Näytä yksittäinen viesti
Vanha 16.08.2010, 20:54
Rekisteröimätön
Guest

Perusasetus

Talon rakentamisessa tarvittavat asiat (jos siis haluaa rakennuttaa tai rakentaa itse ja jättää maksamatta kaikille turhille välikäsille)
1. Hyvä pääsuunnittelija ja vastaava mestari, jos löytyy heppu, joka hoitaa molemmat hommat, niin ota se.
2. Pari hyvää kirvesmiestä, joilta onnistuu myös muuraus ja laatoitustyöt.
3. Asiallinen Kv-valvoja, joka neuvoo lvi-runkojen laiton(jonka teet itse) ja asentaa kojeet. niin ja jonka tilille saat tukusta hakea kaikkea kivaa.
4. Sähkäri, joka piirtää sähköt ja mitä johtoja vedät mihinkin ja käy lopuksi kytkemässä ne, niin ja jonka tilille saat tukusta hakea kaikkea kivaa.
5. Suunnittele kunnon aikataulutus ja budjetti.
6. Tee selkeä tuntiveloitukseen perustuva sopimus, mestarin ammattitaitoa hyödyntäen. reiskojen kanssa.( Jos kirveshommat ei etene, niin mitä sanktioita ja vastaavasti, jos edellä aikaa niin mitä palkkioita (sopivilla porkkanoilla etenee laadukkaasti ja aikataulussa)
7. Perjantai pullot reiskoille jemmaan, ettei unohdu.
8. Niin ja lopuksi helv...nen kilpailutus pääsuunnittelijan, tai itse tehtyjen (onnistuu hyvistä rakennepiirustustuksista) massoituksen pohjalta.
9. Tee kaikki aputyöt itse ja pidä työ maa siistinä, jotta siellä ei tarvitse kompuroida.

Tällä reseptillä rakennettu Ouluun 940€/m2 150m2:nen monimuotoinen ja moderni yksikerroksinen matalaenergia puutalo, eli meillä ainakin toimi. Tosin oli tuuriakin yo. toimijoiden löytymisessä.
Vastaa lainaten