Näytä yksittäinen viesti
  #7  
Vanha 13.08.2010, 07:27
Nerd-O Nerd-O ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 13.05.03
Sijainti: Kusinen pk-seutu
Viestit: 8.881
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja 4x4lucifer74 Näytä viesti
Pontiac trans port olis kans listalla mutta niissä liikaa konevikoja.

Chrysler Grand Voyageria miettinyt kans..

Kokemuksia ko. kapineista?
Pontiac on ollut ja se oli kyllä ihan susi. Kone kun saatiin kuntoon niin aina sieltä laukesi joku muu paikka. Esim. ei ole ikinä ennen tullut autoa vastaan mistä jarrunestesäiliö halkeaa itsestään. Niin ihme vikoja joka puolella, että ei voi kyllä sitä autoa suositella kenellekkään. Onneksi pääsin eroon siitä, joka oli muuten yllättävän vaikeaa.

Voyageri oli kanssa muinoin. Tosin Dodge merkkisenä. Jos oikeen muistan niin vm.95 ja 3-litrasella mitsun koneella. Käsittääkseni se on sama pata kuin esim. Pajerossa? Ei muistaakseni ollut kovin paha kulutus, jotain 10 luokkaa. Kulki huomattavasti paremmin kuin se pieni 2.4 kone. Tuossa vanhassa kopassa oli vaan vähän onneton tilajärjestely. Keskellä 2-istuttava penkki, mikä ei liikkunut mihinkään suuntaan. Takana 3-istuttava penkki mitä sai eteen ja taaksepäin työnnettyä. Tuo 2-istuttavan penkin sai myös pois ja tuon 3-istuttavan sen tilalle. Teknisesti siinä ei muistaakseni ollut mitään ihmeempiä ongelmia. Se oli ainakin helppo peli myydä.

Itse suosittelen edelleen VW Transportteria. 2.4 vaparidiesel koneella pääsi helpolla alle 8-litran kulutuksiin, kunhan nopeus oli mittarin mukaan alle 110. Siitä yli alkoi soppa maistua. Muistelisin että pienin kulutus mihin maantiellä pääsi oli 6.4, joka on melko pieni kulutus tuollaiseksi kopiksi. Melko huoleton peli oli ainakin tuo oma. Laturin taisin siihen vaihtaa. 9-hengen peli oli ja rekisteröity retkeilyautoksi, eli n.80€ dieselvero. Retkeilyautoksi sen sai sillä että takaluukussa oli pieni kaappi, minkä päällä oli kaapin kokoinen yksilevyinen hella. Ei paljon tilaa vienyt kun kompleksi oli jalkapallon kokoinen ja diesel vero tippui aika urakalla. Taitaa vaan jokaisella olla se 500tkm mittarissa ja sen myötä ominaisuuksia. Itsellä olisi pitänyt vaihtaa keulaan hieman puslia ja tehdä jotain vaihdelaatikolle. Hieman tökki vaihteet ja kun sen hävitti niin pakki oli myös kadonnut. Nuo keulan puslat taitaa olla niissä vakio kamaa 2v välein. Samaten vaihdelaatikot tuossa 500tkm vaiheilla. Eli todennäköisesti ne vaihteet tökkii, mutta ne menee päälle kuitenkin. Vivusto on niin kulunut, ainakin itsellä oli. Omalla lyhyellä pelillä sai vetää muistaakseni 1950kg, mikä oli hieman outoa koska broidin pitkällä mallilla sai vetää 200kg vähemmän. Itsellä oli siis lyhyt malli. Takana jokainen penkki oli erikseen irroitettavissa, kaadettavissa ja liikuteltavissa. Ja vaikka 9 hengen penkit oli paikallaan niin silti takaluukussa oli tilaa. Jos ottaa pitkän mallin niin siellä on silti metrin verran tavaratilaa. Ainakin tuossa broidin pelissä.
Vastaa lainaten