Näytä yksittäinen viesti
Vanha 11.08.2010, 19:59
Td5:n Avatar
Td5 Td5 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++

Rekisteröitynyt: 19.10.03
Sijainti: Vantaa, Suomi.
Perusasetus

Tuli muuta vakuuttamisen tarvetta ja selvitin tätä tarkemmin koska vakuutusyhtiön edustaja meni niin kumman näköiseksi kun kerroin tästä.

Ja tässä vakuutusyhtiön kommentteja:

' Kyllähän nuo taitaapi kaikki kuulua kaskovakuutuksen piiriin. Asiakkaan olisi syytä ottaa ajoneuvostaan kuvia ja pitää kuitit tallessa autoon asennetuista laitteista.
Mahdollisen vahingon seurauksena korvauksen ylimpänä rajana on kuitenkin ajoneuvon käypäarvo. Se, että vaikuttaako lisätyt osat kuinka paljon ajoneuvon arvoon
on suuri mysteeri, toivottavasti vastaavia on myynnissä jos jotakin autolle sattuu. Tuskin osat kuitenkaan auton arvoa laskee, ainaskaan paljoa....

Ja vielä lisää:

Mikäli yksittäinen varuste, joka on "pultattu" ja on käyttötarkoitukseen kuuluva esim. varastetaan, niin kasko korvaa tämän. Pelkkä varkausvakuutushan ei korvaa kuin
soittimen ja 4-kaiutinta, toisen rengaskerran.

Mikäli koko auto varastetaan, varusteineen, on korvausksen ylimpänä rajana ajoneuvon käypä arvo. Käyvässä arvossa otetaan huomioon ajomäärä, varusteet,
yksilöllinen kunto, yms. Ihan yksi yhteenhän se ei varmastikkaan mene, kun ajatellaan varusteiden yksittäistä hintaa lisättynä varusteettoman ajoneuvon
käypään arvoon, vaan käypä arvo on se summa, jonka toinen yksityishenkilö olisi valmis autosta maksamaan varusteineen.

Tätä on hiukan hankala selvittää viestissä, eli jos on epäselvyyttä korvattavuudesta niin soittele minulle, numero ohessa.

Vakuutusyhtiön tyyppi halusi aina että soittaisin, ettei jäisi mitään mustaa valkoisella.

Siis auton arvo on se jonka toinen yksityishenkilö on valmis maksamaan?

Koen että vakuutusyhtiö kusetti minua ja olen maksanut lähes 3vuotta kaskoa nähtävästi ihan turhasta. F*** again!
Auto on vielä tossa pihassa eikä mitään korvausjuttuja ole kesken.

Ja tämä on Pohjantähti, kannattaa varmistaa kirjallisesti mitä vakuutusyhtiö loppujen lopuksi korvaa.