Viestiketju: moottori mäyrikseen
Näytä yksittäinen viesti
  #2  
Vanha 08.08.2010, 23:58
Arppa Arppa ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 12.07.07
Sijainti: Oulu, .
Viestit: 106
Perusasetus

Mä laitoin c303:seen volkkarin D24tic koneen. Samalla tein vaihdelaatikosta 5 pykäläisen 1:6 ykkösellä ja 5. vaihde on suora. Siedettävä matkanopeus n.75- 80km/h ja huiput noin 120km/h vakio 5.99 perillä. Mitattu hakkiksella. Voimaa ja vääntöä tuosta saa ihan riittävästi, pikkupuolella kun hapettaa suolla saa lappaa kaikki pykälät laatikosta ja jaksaa mennä jos on kanttia polkea. Renkaat tosin 37" shitbullin slicksit. Orkkis b30 jaksoi mennä vastaavassa tilanteessa pikkukakkosella, joskus sai sillä jopa kolmosen silmään jos oli kiitorataa alkuvauhtiin saattamiseksi. Pumppu on tosin virimallia vaikkakin 10mm nestepäällä ja turbo on aika pieni. Cooleri on auton kyljessä omalla flektillä, joten ahtoputkisto pysyy vielä maltillisen pituisena, ei juurikaan kummempaa viivetttä kuin 740tdic volvossa. Pienimmällä vaihteella jaksaa jauhaa lukot päällä tyhjäkäynnillä, joten helppo vinssata ja kikkailla. Kone mahtuu aika hyvin tuonne, on kevyt eli piirun yli 200kg eli suunnilleen b30:sen painoinen. Volvon laatikko omalla kytkinkopalla suhtkoht helppo naittaa tuohon koneeseen 8 mm paksuisesta levystä tehdyllä laipalla. MUTTA se ongelma on siinä että tuohon menee sitten vain 228 mm kytkinlevy ja sitä ei löydy tuumaboorisilla mitoilla. Mulla on siellä 300tdt mersun kytkinlevy milliboorilla 10 boorisena ja vahdelaatikossa ivecon sisuskalut kun siinä on milliboori kytkinakselilla+saa sen pikkuykkösen.Silmälaakerin vastinholkki, se joka tulee kytkinakselin päälle käy suoraan mistä tahansa d24 varustetusta volvosta samoin silmälaakeri. Vaihdelaatikon kuoret on c306:sta. Paineasetelma on 740tdic volvosta. Eikä ole ollut kytkimen pito ongelmia. Koneen kestosta en osaa vielä paljoa sanoa. Paljon tuossa on kuitenkin sitten kaikenlaisia pikkujuttuja vielä huomioitavana, joten en sano että on bolt on paketti. mm. ohjaustehostimen pumpun ja laturin telineet on omavalmisteet ja startti vaihtaa puolta joten kytkinkoppaa joutuu vähän muokkaamaan ja käsijarru kahva vaihtoi mulla paikkaa muutaman sentin kun laitoin laturin koneen päälle. Laturina c303:sen oma 24 volttinen.
Vastaa lainaten