Olin lauantaina ensimmäistä kertaa katsomassa FOFF kilpailua ja mielestäni erittäin mielenkiintoista ja näyttävää toimintaa, kuljetuskin parkkipaikalta sujui melko mukavasti ja takaisinkin päästiin melko nopeasti. Itse kilpailutapahtumista sen verran että kuulutus ei oikein kuulunut ravintolatelttaan jossa oli hieman auringon suojassa ja muutenkin lähellä palveluita. Suurimman miinuksen antaisin kuitenkin sille saksilavaporukalle joka aina parkeerasi hökötyksen yleisön ja radan väliin estäen yleisön näkemisen radalle, mielestäni vaikka se työ mitä siellä lavalla tehtiin niin on varmaan kilpailun kulun sujumiseksi tärkeää mutta mielestäni jos se saksinosturi olisi ollut 10-15 metriä sivussa ei varmaankaan olisi vaikeuttanut näkemistä sieltä ylhäältä mutta yleisö olisi nähnyt varmasti paremmin, ehkä tuo porukka siellä ei ajattele yleisöä vaan että itse saa tärkeän työn näyttämään vielä tärkeämmältä ja saa katsoa eturivistä yleisöstä välittämättä. Muuten hieno tapahtuma mutta tuon yhden porukan tekeminen/oleminen yleisön/kilpailjoiden välissä on suuri miinus. Ehkä tulevina vuosina järjestettävissä kilpailuissa tuotakin asiaa tähdennetään ja ajatellaan yleisöä eikä vain näitä toimitsijoita.
|