Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rekisteröimätön
Vikoja oli (saisiko apuja) :
- Takaluukun iskarit huonot (mistä saisi uudet)
- Moottoriöljyn korkki ei aukea vaan pyörii tyhjää
- Takapäässä kuuluu kolahdus kun ajaa kuoppaan
- Takapää tuntuu muuten elävän ja kiemurtelevan jotenkin itsekseen jos on vähäänkään kuoppia tai epätasaista pintaa, suoralla tiellä menee nätisti (ominaisuus?)
|
Itte ostin tuossa 3 vkoa. sitten samanlaisen. Hyvä ostos
Takapää elää, ts. "kiemurtelee", itsekseen jonkin verran - ihan niinkuin etupääkin. Nelilinkin toteutuksesta + panhardista johtuvaa. Tuon ajan Jeeppien tukivarret on lisäksi todella paskat siinä mielessä, että on ohutta stanssattua tjsp. peltiä, eli ne elää ihan omaa elämäänsä ja kiertojäykkyys on jotain aivan olematonta. Toki jos on tukivarsien puslia lopussa niin tehostaa vaikutusta edelleen.
Lainaus:
-Rengastus, miten isot menee nätisti alkuperäisille vanteille?
Alkuperäinen koko on 235/65 r 16
Nyt näyttäs olevan alla 255/65 r 16
Mitä renkaita suosittelette?
Maantie ajoa ja vähän huonompia "mökki" teitä on ajomaastot(eli ei mitään hardcore offia)
Kilometrejä ei autoon päivittäin tule , mikä on näillä bensanhinnoilla 
Ja jos joku osaisi vielä selvittää minkälainen neliveto tässä "erikois" mallissa on niin olisin kiitollinen.
Onko perässä lukkoa yms?
|
Renkaiksi esim. 245/75R16, menee alle myös orkkisvanteilla mutta saattaa raapia. Eli ennemmin tarvitsee 7" leveän vanteen jossa ET0, sisäänpäin "levittävät" Jeepin orkkikset niin ottaa melko todennäköisesti alatukivarsiin/ korin rakenteisiin kiinni. Halkaisijan puolesta mahtuu hyvin. 245/75 R16 ei ota äärijoustoissakaan kiinni mihinkään 0ET vanteilla, jollei ole todella isokokoinen tuollaiseksi renkaaksi.
Riippuu mitä ominaisuuksia renkaalta haluaa, jonkinlaista maasto-omisaisuutta ja ulkonäköä, vai hiljaisuutta ja maantieominaisuuksia? Itselle tullee joko BFG M/T KM2 tai Kumho KL71, kokona tod.näk. 265/75R16. Tai sitten 245/75R16 niin pysyy välityksien osalta fiksumpana ja kiskoo vielä isoakin kärryä.
Perässä on kitkalukko, ja jakoaskissa viskolla toteutettu jatkuva neliveto, takapainoinen kuten joku totesi. Etuperä avoin.