Viestiketju: taloja!
Näytä yksittäinen viesti
Vanha 03.08.2010, 08:55
Junde:n Avatar
Junde Junde ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+

Rekisteröitynyt: 05.07.03
Sijainti: Klaukkala, Finland.
Perusasetus

Kyllä 160t€ riittää ruuhkasuomen ulkopuolella talon rakentamiseen!
Tällöin pitää pitäytyä 1-kerroksisessa perus harjakattoisessa talossa johon ei mitään ylimääräisiä erkkereitä tai muita härpäkkeitä!

Itse suunnittelin talon johon ostin ulkoseinät ja kattotuolit pystytettyinä Planialta.
Talo valmistui 2006 muuttokuntoon ja lopputarkastus oli nyt keväällä.

Olen talooni todella tyytyväinen ja Planian kanssa kaikki sujui hyvin, jotain viallista tavaraa tuli mutta niiden vaihdot toimi ja sopimuksista pidettiin kiinni! (toki osasyynä voi olla että minulla oli todella hyvä mestari!)

Tärkeitä huomioita:

- aikataulu on ohjeellinen ja yleensä aina venyy
- rahaa palaa enemmän kuin mitä arvioit (summa riippuu kuinka paljon valehtelet itsellesi suunnittelu vaiheessa)
- perhesuhteet on TODELLA kovilla
- luulet ehtiväsi enemmän kuin mitä todellisuudessa ehdit, aikaa palaa suunnattomasti tarjouspyyntöihin, siivoamiseen, rautakauppaan, tavaroiden siirtämiseen/suojaamiseen, tavarantoimitusten seuraamiseen/vastaanottoon jne
- tavarat jätetään siihen mihin halutaan eikä siihen mihin ne halusit, ellei joku ole aina paikalla varmistamassa
- betoni kuivuu paljon hitaammin kuin teoriassa laskien

No joo tätä listaa voi jatkaa vaikka kuinka pitkälle, lopuksi voin kuitenkin sanoa että kun projektin valmistelee hyvin, löytää oikeat yhteistyökumppanit ja tuurikin on vielä kohillaan niin rakentaminen (rakennuttaminen) on mukava kokemus ja lopputuloksena voi olla hyvä koti huomattavasti halvemmalla kuin käytetyn ostaminen.
Vastaa lainaten