Näytä yksittäinen viesti
  #7  
Vanha 24.07.2010, 19:59
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Moottorista?


Jos moottorista tulee k.o hilettä, niin silloin on tosiaan ongelmia edessä!

K.O moottorista ei mitään kokamuksia mutta Yleisellä tasolla:

ihan minimaalisia pilkkuja öljyssä voi olla, mutta ei mitenkään tahnana?

Nimittäin tuo hile kuuluu jäädä öljynsuodattimeen, ja nyt on varmaan käynyt niin, että öljynsuodatin
on joko hajonnut (suodatin materiaali revennyt tms) tai sitten suodattimen ohitus venttiili on juminut auki.
k.o venttiili voi olla joko suodattimessa tai moottorissa.

Jos tuota hilettä on kiertänyt oljyn joukossa, niin silloin sitä on JOKA paikassa.
k.o moottorista en tiedä, mutta esim. syöttöpumpussa, venttiilien nostimissa, turbossa, öljysuihkuissa,
öljynjäähdyttimessää yms...

Jos tuota hilettä jää esimerkiksi kampiakselin öljykanavaporauksiin, niin se voi lähteä liikenteeseen myöhemmin ja saada aikaan laakerivaurion.

Ja onhan tuo tahna lähtösin moottorin sisästä, joten siellä on jotain muitakin ongelmia, esim nokka-akselin laakeroinnissa tai öljypumpussa tai tasapainoakseleilla tai....

Itse Leikkaisin tuon suodattimen auki, ja sen mukaan joko purkasin koneen tai luottaisin onneen ja antaisin mennä.... jokatapauksessa vaihda suodatin pari ylimääräistä kertaa seuraavan öljynvaihtovälillä.
Vastaa lainaten