Otsikko oli alunperin "Nyt ois LJ:ssä sitten vaihteeksi sähkövikaa" mutta homman selvittyä voidaan todeta ettei tää ollu ihan LJ vika kuitenkaan :-)
---
Tuntuu näitä ominaisuuksia ilmestyvän tähän vehkeeseen ihan yhtä harva se päivä kun Nivaankin, sillä erotuksella että tällä kerkee ajamaan enemmän vikojen välissä. Toissapäivänä korjattiin takakardaanin kalkatus ristikot vaihtamalla, eilen rupesi kuulumaan hulvatonta pärinää joka korjaantui laittamalla kone/loota liitokseen pari pulttia jotka olivat häipyneet ja nyt ois sitten sähkövikaa.
Ensin panin merkille muutaman kerran että toi ei aina sammu heti, usein kerkeää ottaa avaimenkin pois ennenkun kone sammuu. Virtalukon pohjaksihan mä ton tietysti ajattelin, mut tänään huomasin toisenkin jutun. Kun on virrat päällä ja kone ei käy ja taulussa palaa niitä latausvaloja ja turbon ledejä sun muita, niin silloin kun 'vika on päällä' niin virrat sammutettaessa ne hitaasti himmenee parin sekunnin ajan ja sen jälkeen joku rele (?) naksahtaa ja valot sammuvat. Useimmiten ne sammuvat heti - samoin kuin moottori useimmiten sammuu heti kun avaimesta kääntää - mutta sillointällöin tossa sammumisessa kestää.
Mistähän TÄTÄ nyt lähtis ettimään..
En mä muistanutkaan että tää ikääntyneemmän kaluston jokapäiväinen on tällästä taistelua.