Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja LaaLaa
Suzuki SJ410 on lähes kaikkialla sama mutta mm. intiassa se tunnetaan pitkäakselivälisenä Maruti Gypsyna. Japanissa yleisesti kaikki SJ:t on olleet Jimnyja.
Moottori on aina F10A.
1982 alkoi valmistus / maahantuonti ja olen nähnyt suomessakin myynnissä -88 SJ410:a.
Levyjarrut tulivat etuakselille 1984 vuoden loppupuolella.
SJ413:ssa on kapeat kaselit, G13A moottori, tunnetaan yleensä SJ413 paitsi jenkeissä oli heti 1985 mallinimi Samurai. Espanjassa tehtiin Suzuki Santana mallinimellä.
1988 vuoden puolessa välissä päivittyi akselit leveämpiin ja mallinimeksi tuli meilläkin Samurai.
G13BA (sama kuin G13B mutta 8V kannella) moottoria alettiin käyttämään -91, kun mm. moottori sai ruiskun ja etuperästä karsittiin 2 tasauspyörästön ratasta pois.
|
Yllättäen Laa-Laalta tyhjentävä vastaus. :-)
Mutta vm- 91 on silleen hassu et sieltä löytyy myöskin kaasarilla olevaa EI vähäpäästöstä olevaa mallia. Tässä myöskin kyllä toi harvinainen(?) etuperä ja g13b moottori.
Varmaan voi olla muitakin vastaavia vuosimalli tms. rakoja. mut itellä just tollainen -91
mökilt
-sami-