Näytä yksittäinen viesti
  #2  
Vanha 18.07.2010, 13:19
KarvaTurpa KarvaTurpa ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 08.03.06
Sijainti: Joensuu, Finland.
Viestit: 609
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rekisteröimätön Näytä viesti
Se valkoinen pötkö on etuvastus, siis ihan tavallinen vastus, sillä ei ole vian kanssa tekemistä. Sensijaan mittarikotelon sisältä löytyy jänniteenvakavointikärjet, ne reagoi myös mittarikotelon lämpötilaan vakavoiden mittarien toiminnan myös lämpötilan muutoksia vastaan, kaksoismetallimittareita kun ovat. Kärjet viilaillen, ja taas toimii. Kärjet kun karstoittuu, ne hitsautuu kiinni, mutta aukeaa taas kun jäähtyvät enemmän. Nuo jännitteenvakavointikärjetkin on kaksoismatalliliuskoja, jotka taipuu lämmetessään ja katkoo mittareille menevää jännitettä. Yksinkertaistetuna: mittarikotelo auki, paikallista siellä olevat kärjet, viilaa/hio varovasti kärkiä taivuttelematta, kasaa, toimii.

Timop
Täsmennetään tähän vielä, että kärjissä on ohut hopeointikerros (tai joku sellainen) jota ei paljoa kärsi viilailla. Oikeampi työstömenetelmä voisi mielestäni olla mahdollisimman hieno vesihiomapaperi.
Itsekin aikanaan kyseisen operaation tein ja loppui viisareiden hyppely läjässä joksikin aikaa. Kokonaisuudessaan ominaisuus parani pitkälläkin aikavälillä, mutta jos nyt pitäisi moiseen ryhtyä, niin en viitsisi. Aika iso homma purkaa kaikki auki.
__________________
Toyota 4runner diesel 1991
Vastaa lainaten