Lainaus:
quote:
Tuosta nousukyvystä mäkeen suizalla, kun itse ajelin ennen jeeppiä sukisukilla niin on tullut testattua Jeepillä yksi rinne, missä myös suizalla tein kokeita niin tässä omat huomiot.
Jeeppi menee pelkällä takavedolla samasta paikasta kun sukiin joutui laittamaa nelivedon, rinne on ihan kuivaa ja kiinteää maa-ainesta, sukissa oli tuolloin 215 renkaat ja jeepissä on 235 mutta tuskimpa asia täysin tuolla selittyy. Suki on vain hieman vajaa voimassa/väännössä, ei jaksa kiivetä. En nyt yritä hehkuttaa Jeeppiä, eikä pidä ottaa provona, ihan vain omia huomioita.
|
Rengaskoko ei ole se vaikuttavin tekijä tuohon eroon, ehkä enemmän vaikuttaa renkaan kuvio ja käytetty ilmanpaine.
Akseliväli on se seikka joka vaikuttaa rinteen nousussa eniten. suskahan on tunnetusti lyhyytensä takia huono isoissa kinkamissa ja jyrkissä mäissä kun käytännössä eturenkaat on lähes ilmassa.
Sellainen 100 tuumaa eli 2.5metriä olisi hyvä akseliväli moneen autoon, suskaan sen saa vain runkoa pidentämällä ja leiman saa sitä myöten unohtaa.
HUOM! ANONYMOUS IS GAY