Taas olis jotain pientä saatu aikaan. Puskuri saapui vihdoin ja samassa paketissa tuli myös snorkkeli.
Snorkkelin asennuksesta aloiteltiin tuossa yksi ilta. Kohtuu helppo ja nopea homma.
Pari reikää lokasuojaan ja tötterö paikoilleen.
Niinhän sitä luulis... Ohjeissa luki et sabluunan mukaan porattuna riittää kaks 83mm reikää joiden väli leikataan pois.
Ei riittänyt ainakaan mulla. Melko reippaasti sai ottaa reikää isommaksi ja lopuksi vielä takoa kevyesti lokasuojan sisällä menevää
peltivahviketta.
Osansa tuohon voi toki tehdä se että kyseessä oli bensamallin snorkkeli. Syystä että aussien dieseleissä on putsari eripuolella johtuen väärän kätisestä ohjauksesta. Eli euroopan dieseleihin sopii helpoiten aussien bensamallit.
Toinen pikku juttu oli yhdistyminen vanhaan putsariin. bensamallin putsari on siinä missä mulla on akku. Mut pikku kikkailulla sen sai istumaan hyvin ja helposti vanhaan putkistoon juuri siinä missä tulee sisälokarista läpi konehuoneen puolelle. Tosta ei valitettavasti ole kuvaa...
Seuraavana ohjelmassa olikin puskuripakettien purkaminen...paljon on tilpehööriä...
Eli valosarjaa, sumaria, kromikaarta ja kumipehmikettä sun muuta pientä. Ja toki sinne sisään yks kuvasta puuttuva warnin tabor 12k vinssi.
Puskurin kiinnikkeitä joutui muokkaamaan tuon korinkorotuksen takia. Ei paha, poikki ja tavaraa väliin. Pikkunen vahvike tuli tehtyä samalla kompensoimaan tuota kasvanutta korkeutta. kuvassa palikat siis kyljellään, toinen tehtynä ja toinen alkuperäisenä.
Vinssille oli ainakin hyvin tilaa. Jopa täysin turhaan... toi paketti olis hyvin mahtunut 10cm taaksepäinkin.
Mikä lie olla ajatus että tyhjää tilaa jää noinkin paljon.
Asennus itsessään oli melko simppeliä ruuvailua. Osat sopi toisiinsa ja ainut ongelma tuli sumareiden kanssa.
Ei vaan keksinyt miten helvetissä ne sinne asentuu. Ohjeessa oli myös hieman erilaiset kuvat verrattuna sihen mitä itse edessään näki... Jätin suosiolla pois ja selvittelen olisiko sattunut tulemaan väärät.
Muutama kuvatus valmiista asennuksesta. Perkeleen painava ton vinssin kanssa. Huomaa hyvin kun ennen oli melko tarkasti saman verran tyhjää edessä ja takana lokarin ja renkaan välissä.
Sivukuvassa näkyy myös kohtuuton etuylityksen kasvu... oli pieni yllätys itsellekkin et se tulee noin paljon ulos. Ja ihan turhaan kun piukempaankin sen ois saanu pakattua. Toinen ihmetys oli ettei puskurissa ole mitään vetopisteitä. Kiinikkeissä oli joku aneeminen reikä alareunassa ilmeisesti sihen tarkoitukseen mut se on aika hankalasti syvällä alla ton kanssa. Näkyy alemmassa kuvassa ainakin hyvin kun vissin koukku on siinä kiinni.
Uudet akutkin odottais jo tallissa ja kattotelinettäkin pitäis alkaa väsätä...joskus...