Viestiketju: mhk:n LäJä ja Hodari
Näytä yksittäinen viesti
  #14  
Vanha 10.07.2010, 23:45
mhk:n Avatar
mhk mhk ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 29.10.09
Sijainti: Kivitaipale, Roi
Viestit: 348
Perusasetus

Jotain taas tapahtunu. Taka-aksilan jarruputkiin löytyi ainoa järkevä ratkaisu toyotan tiskiltä tilaten. F- alkuisen tarvikeliikken kötöstämät putket eivät pahemmin nesteitä pitäneet, kartion kulmassa vanhaan verrattuna oli eroa, ja työkalusatsi jolla masentaja ne kötösti, oli sama mitä saa motonetistä/biltemasta 20 e hintaan... Sitäpaitsi, melkein parikymppiä halvemmaksi tuli alkuperäset putket, eli jotain 44 e. siis molemmat yhteensä.
Mitäs tästä opimme, no, vaikka ja mitä...

Tässä viimeviikolla tekasin bj-40:sessä olleen auran pikakiinnikkeen LäJään sopivaksi ja kiinnityspulttien paikkoja lisättiin hyödyntäen rungossa jo valmiina olevia orkkisvinssin muttereita.
Nostin auran keulaan ja kokeilin hydrauliikkaa. voima riittää vaikkakin moottori käy nyt vain puolella jännitteellä.
Jos tuohon vielä sen vinssin petin turaisi kiinni, ja valoraudan toisille ajovaloille joutuu myös tekeen.

Juutuubassa auran kokeilua;
http://www.youtube.com/watch?v=elDve2eus0s
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	Kuva125-2.jpg‎
Views:	951
Size:	62,0 Kt
ID:	13542   Click image for larger version

Name:	Kuva127-2.jpg‎
Views:	1146
Size:	61,5 Kt
ID:	13543   Click image for larger version

Name:	Kuva137-2.jpg‎
Views:	1244
Size:	70,2 Kt
ID:	13544  
__________________
LandCruiser LJ70 1987 & HDJ80 -90
Projekteja
Vastaa lainaten