Näytä yksittäinen viesti
  #3  
Vanha 10.07.2010, 18:08
Korhos Make:n Avatar
Korhos Make Korhos Make ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 06.06.09
Sijainti: Nilsiä
Viestit: 28
Perusasetus

Ritinää tai rapsetta


kyllä on tuoreessa muistissa viimetalvelta erään kuorma-auton renkaantäyttö. Jelppasin kaveria jonka kuorma-autosta oli vajunut vetävältä akselilta sisempi rengas. Otin renkaan alta pois jonka jälkeen totesin renkaan vuotaneen jatkoventtiilin juuresta. No kaveri sanoi että jatkoventtiili pois ja 7 kiloa ilmaa renkaaseen ja alle ajoon.
Täytin rengasta lattialla edessäni. Paineen ollessa 3 kiloa alkoi kuulua renkaasta sekunninvälein kraps.(rapsetta)
Rupesi hieman hälytyskellot soimaan päässäni ja siirsin renkaan hallin ovesta ulos ja jatkoin täyttöä itse olemalla hallin sisällä noin metrin päässä renkaasta tosin seinä ja ovi välissä.
Vilkaisin painemittaria paineen ollessa noin 6kiloa. Eikun lisää ajattelin. Samalla PAMAHTI. Hallinpuolen ilmatila oli täynnä villanpölyä ja levyn paloja. Ajatuksessa kävi mielessä välittömästi että saatana sehän pamahti. Seuraavana tutkimaan kuinka itselle kävi. No onni onnettomuudessa oli talvi ja päällä paksut vaatteet. Katse oli pois päin pamahduksesta.Eli ei käynyt kuinkaan. Seuraavana tarkastus ulkopuolelle. onneksi siellä ei ollut ketään.
Ulkoa päin tarkasteltua tilannetta seinässä oli reikä ja nosto ovi mennyt 10senttiä sisäänpäin.
Renkaan kyljessä oli 40 sentin ratkeama.

Nykyään pelottaa jopa kilon paineen laittaminen renkaaseen. Keväällä vaihdettiin kesärenkaat työpaikalla omaan työajokkiin (Betoniauto). Kyllä piti etsiä pitkä letku rengaspaineita tarkistettaessa. Ei meinannu tulla h##¤%%tiä siitä hommasta. Kyllä jäi kammo rengas hommiin.

Onneksi offihommissa riittää 1/2kiloa jo mainiosti.
Vastaa lainaten