Näytä yksittäinen viesti
Vanha 08.11.2003, 01:48
Guest

Perusasetus

Saku nimimerkille sekä muille jotka eivät tunne tai ymmärrä kiihdytyskisoja kerrottakoon että virallisia kiihdytyskisoja järjestävän FHRA:n säännöissä lukee että jäykkä takatakseli pakollinen yli 900kg painaville autoille. Sitäpaitsi corveten taka-akseliston kestävyys kiihdytyksessä on rajalline eli hyviin tuloksiin tarvii tehdä pieniä muutoksia.
Olet tainut Saku katsella liikaa veljesi chevelle-touhuja kun saat corvetesta Fordin akselilla aikaan chevellen! Vai tuleeko sun vetestä turbo-häksättimien asennuksen jälkeen scanja? Ainakin saman näköistä tavaraa moottoritilassa.
Autossani ei ikinä ole ollut 185 renkaita, toisinaan käytän PG:n tilalla TH400 laatikkoa. Taka-akseli muutos sinänsä ei tee autosta huonoa radalla, itse en ole pätkääkään kiinnostunut rata-ajosta -72 vetelläni vaan olen rakentanut yhtä maailman hienoimmista automalleista mielessä vain varttimaili/katukiihdytys. Takarenkaiden suhteellisen pieni leveys johtuu minua kiehtovien luokkien säännöistä sekä asiallisien ajettavuuden säilyttämisestä. Nimimerkki Riku on aivan oikeassa siinä että nykyisin teen kesäiset retket mieluummin perheessä olevalla toisella vetellä, vähemmän meteliä, stereot, ilmastointi, bensan kulutus ym.
Tarvii laittaa epäilijöiden kiusaksi ensi kesän kalenteriin käynti -72:lla Hesan cruisingissa, potenttiaaliset katukisaukot viivalle sitten?
Rata-ajosta innostuneille corvette kavereille tiedoksi että kavarini parhaat kierokset Ahvenistolla 150hv:n kuplalla menee alle 1.40 (virallisella ajanotolla), kiirettä pitää monilla meistä pysyä edellä.

Terveisin Hannu Hellman

Note! This message was posted anonymously!
Vastaa lainaten