Näytä yksittäinen viesti
Vanha 08.07.2010, 22:33
Joukka:n Avatar
Joukka Joukka ei ole kirjautuneena
Konkari+

Rekisteröitynyt: 03.06.04
Sijainti: Espoo, Finland.
Perusasetus

Kiitokset kiitoksista.
Onnittelut toiseksi parhaasta valinnasta onoff autoksi, eipä tule mieleen mistä muusta uudehkosta autosta saisi käyttökelpoisen mukavan sekä kadulle että metsään kuin Jeep ZJ:stä ja XJ:stä. (ainakin "järkevässä" hintaluokassa)
Non ni, heti tulikin mieleen kolmas ("paras?) vaihtoehto eli Jeep Wrangel- 96 ja uudemmat, niissähän on 4-linkki kierrejousisysteemit.

Suosittelen lämpimästi hytistä säädettäviä iskareita, (Minulla Ranchot) , hyvienkin (eli löysien) jousien mukavuus tapetaan tehokkaasti liian jäykillä tai löysillä iskareilla. Oman kokemuksen mukaan kivikossa kovat iskarit estää korin huojumisen ja muualla löysät iskarit estää korin huomisen.
Kovilla jousilla on ihan sama mitkä iskarit on, koska mukavuus on jo valmiiksi kadotettu.
Minun mielestä mukavuus on sitä että auton kori ei heilu sinne tänne jolloin offijuomakin pysyy vain pisteessä A tai B.

Edelleen olen sitä mieltä, että oisit vaan ostanut ZJ:n, mikä oli alkuperäinen suunnitelmasi.
On nimittäin mukavuus ero melkoinen 4-linkki kierrejousitetussa ZJ:n takapäässä kuin lehtijousitetussa XJ:ssä.
Mikäänhän ei estä XJ:n laittamasta ZJ:n 4-linkkiä taakse, jolloin XJ on sitten jo lähes ZJ.
4-linkkikin edellyttää toki oikeanlaisia jousia (eli pehmeitä) ja hytistä säädettäviä iskareita.
kesällä 2011 esitän asian livenä, tämä on lupaus, vaikka oma ZJ on pitänytkin jo vuosia saada takaisin iskuun...
Rikkihän mun ZJ:ssä ei ole muuta kuin takaperän pinjoni laakeri, mutta samalla korjaus sessiolla on tarkoitus ehostaa hieman muutakin.

Nythän mie (siis tänään ja taas huomenna, kunhan vaihdan laturin) ajelen Range-76:lla, se kun meni tänään leimasta läpi, heti jälkinäytön jälkeen. Edellinen kerta olikin 2002. Itselläni kyseinen Range on ollut pihakoristeena vuodesta 2007.
Rangesta tulikin mieleen toinen mukavuus tekijä, eli ei ne kierrejousetkaan tee autuaaksi jos takapäässä on Rangen kolmiotuklvarsi, eikä Jeepin 4-linkkiä, niin heti ärsyttää takapään muljuaminen montuissa puolelta toiselle.
Sama vaiva katuautossani Jeep WJ:ssä, siinäkin on tuo typerä kolmiotukivarsi. (vaihdan WJ:n ZJ:hin. laittakaa privaa )
Rangen (otteessa 36" korkuset rinkulat) 3.1D laittanen kieroon, kunhan ekaks särjen siitä jotain muutakin kuin laturin.

Tämä mukavuus höpötykseni perustuu ihan siihen, että pidän oman ZJ:ni mukavuus tasoa asteikolla 4-10 tasolla 9 ja kaikki muut tapaamani autot ovat olleet välillä 3-7.

Tuuhan sunnuntaina Jatilaan ajelemaan, niin pällistellään. Jätän varmaan lauantain kulmakorven väliin, kun kuulemma Rangella voi mennä vain yhden kerran metsään.
Viimeiset metsään lähtö vinkithän saa totutusti offivarusteen kahvipöydästä, tänään KooPeeltä.
huom. tämä ei ollut Offivarusteen maksettu mainos, tänäänkin join vain 4 kuppia kahvia ostamatta mitään.

/Joukka
Vastaa lainaten