Näytä yksittäinen viesti
  #4  
Vanha 07.11.2003, 08:41
Saku Saku ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 11.03.03
Sijainti: Tampere, Finland.
Viestit: 12
Perusasetus

Katuauton määritelmästä on jokaisella oma mielipiteensä. Tietyt säännöt löytyy tieliikennelaista sekä eri kilpailuiden sääntökirjoista, mielipiteenvaihtoa lähes jokaiselta kotimaiselta forumilta. Varsinkin jälkimmäisten sääntöjen mukaan Hannun auton on kiistatta otsikon "nopein katuvette" mukainen.

Oma mielipiteeni, se jokaiselle suotakoon, katuvetestä on että jollei nopea vette ole myös radalla vakiota nopeampi niin purpose build kiihdytyslaitteesta on kyse. Teknisessä mielessä kun alta löytyy 100kg painava tönkkö 4-link akseli, powerglide sekä 185 eturenkaat ja kiihdytysslikseille suurennetut pyöränkotelot niin muistuttaa lähinnä kiihdytyschevelleä. Liikkeelle lähdön jälkeen 1-vaihteinen aski ja 5krpm saakka luistava turbiini hankaloittavat mutka-ajoa. Alsaveivit, tunnelram sekä kisabensa eivät ole parhaimpia valintoja cruisailuun.

Pidän yhä parhaana katuauton mittarina Car Craftin 80-luvulla käyttämää Real Street Eliminatoria, jossa oli about 30% kiihdytystä, 30% mutkaa ja loput kulutusta ym katuajo-ominaisuuksia.

Allekirjoittaneen TT veten suorituskyvystä taidettiin tarkoittaa -99 ajettua 11.0 aikaa (http://www.rmotorsport.com/saku/Alastaro_99_L2.avi), lisäksi mainittiin todennäköisesti parantunut suorituskyky ja että tuloksia odotellaan. Samalla tekniikalla (mukaanlukien sytkä ja seossäädöt, takarenkaat vaihdettu ja putkiston takaosa poistettu) ajettiin -98 kesällä 5tkm. Ajettiin omistajan iloksi Ypäjällä, Vilppulassa ja Tampereella mutta stadin ruisinkin virallista katsastustilaisuutta omistaja ei tunnustanut viralliseksi, suurin osa harrastajista asuu kuitenkin kehäIII ulkopuolella.

[kopiointi] Rikun postauksen viimeinen lause [/kopiointi] ...

Vastaa lainaten