Mahtaisko täällä kukaan tuntea Rankun EFI-tekniikkaa? Potilashan on -87 EFI, jonka tyhjäkäynti aaltoilee, ja yleensä loppuu vähän päästä. Muuten kyllä käynnistyy ja kulkee.
Eilen tein vähän diagnoosia, ja kaasuläpän asennontunnistimen piuhan kun ottaa irti, niin tyhjäkäynti nousee toiselle tuhannelle, mutta muita ongelmia ei ole. Kun tunnistimen piuhat pistää kiinni, alkaa käynti aaltoilla, ja lopuksi häkkyrä sammuu.
Näin maalaisjärjellä mietittynä vika siis voisi olla tuossa anturissa. Mutta tuleeko kenellekään mieleen muita vaihtoehtoja, mitä kannattaisi silmitellä? Ja mahtaakohan tuo olla tyyris osa, jos sen joutuu vaihtamaan (jenkkilässä näkyi olevan pitkästi toistasataa taalaa)? Mahtaisikohan tuosta selvitä pelkällä säädöllä...