Kyllä noiden VAG -konsernin autojen kanssa pärjää, kunhan vaan itse osaa tai haluaa opiskella omatoimista huoltamista/korjaamista.
Sama homma se on kyllä muidenkin käytettyjen autojen kohdalla...
Itellä on nyt tonenkin Audi 200 Turbo kakkosautona (aiemmin ollut myös kymmeniä VW:tä ja Opeleita), ja siitä on jo koneen & voimansiirron heikot lenkit käyty läpi.
Automaattilaatikko vaan pitää jossain vaiheessa ottaa irti & uusia turbiini & sisukalut, että uskaltaa puristaa koneesta vielä lisää poweria.
Näistähän saa ihan säätelemällä sellaiset 350Hp irti, ja sitten ahtopuolen osia vaihtamalla turvallisesti sellaiset 500Hp.
Tuon jälkeen pitää jo vaihtaa paremmat kiertokanget (tämäkin vaan vanhempien vuosimallien osalta),...
Nyt siellä on vaan sellaiset n. 220Hp/340-350Nm ja liikahtaa ihan liukkaasti (verrattuna vapari -Patrolliin)...
Kyllä sillä aina pyhäaamuisin kirkkoon kerkiää...


Oikeastaan ainoa asia, mikä noissa Audeissa mättää, on se, että kaikki antureiden johdotukset on tehty 0.5mm2 karvoilla.
Anturi kun vanhemmiten laiskistuu, niin heti on automatiikka pielessä.
Omaankin kotteroon joudun ostamaan kaikki lämpö- ja paineanturit uudet, jotta kone toimii niinkuin sen pitääkin toimia.
Noiden antureiden uusimisien jälkeen sillä saa taas huolettomia km:ä seuraavaksi 10v:ksi.
Tekniikkahan noissa vehkeissä on ihan pomminvarmaa, että jos vaan ajatuksen kanssa polkee konetta, niin kyllä tekniikka kestää...
Tilasin netistä vielä sellaisen diagnostiikkajohdon + sen 2x2 sovitteen, jonka avulla voi läppärillä tutkia auton antamat vikakoodit ja tarvittaessa kuitata & poistaa niitä.
Jos joku tarvii ODB-II, tms., vaimikäsenytoli, piuhaa & läppäriä autonsa syynäämiseen, niin ottaa vaan rohkeasti privalla yhteyttä...