Näytä yksittäinen viesti
  #8  
Vanha 02.07.2010, 10:28
AVRO:n Avatar
AVRO AVRO ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 10.08.03
Sijainti: Mäntsälä
Viestit: 3.564
Perusasetus

Aikamoisia juttuja ja summia saa nähdäkseen kun ihmisten uudet/uudehkot (ah niin halvat ja pienikulutuksiset) käyttövessat poikivat ja merkkihuolto "korjaa".

Toi "turbo rikki" on kyllä mahdottoman useissa keskustelufoorumeissa esiintynyt vika, korjaamo on sitten semmoisen vaihtanut hintaan x. Hieman jaksan epäillä onko vika lopulta kuitenkaan aina ollut siinä, helppohan se on vaihtaa ja kun huomataan ettei se auttanutkaan niin lopulta hieman etsitään ja löydetään se oikea vika. Ei tosin puhuta asiakkaalle mitään, saatiinpa kassaan kahisevaa.

Uskallan veikata että meille olisi tarjottu turbon vaihtoa tuohon frouvan pitkäkattotraktoriin jos sitä olisi korjaamolle tarjottu. Oireina vetojen puuttuminen, V70 tdi sillä VAG:n vitosella.
Ilmamäärämittarin vaihdoin ensin kun se ei ihan kauheasti maksanut, vika oli kuitenkin huohottimen lämmitysvastuksessa joka oli kärähtänyt ja polttanut sulakkeen. Saman sulakkeen takana EGR ja ahtopaineventtiili. Huohottimesta plugi irti ja taas tuli usvaa putkesta entiseen malliin.
Korjaus: uusi sulake ja myöhemmin uusi imuputki jossa se huohottimen lämmitysvastus majailee. Hinta 190e + omaa-aikaa. (sisältäen sen IMM:n)

Toinen vika oli pitkään vaivannut käynnistykseneston temppuilu, joskus innostui pihtaamaan eikä antanut käynnistää. Auton mukana tulleiden huoltoprinttien mukaan rattipylvääseen oli vaihdettu avaimen tunnistava rinkula useaan kertaan, ei mikään hirveän kallis osa mutta turha vaihto kuitenkin. Ensimmäisellä kerralla kun vika iski, otettiin toinen avain käyttöön ja ongelma hävis. Myöhemmin ollut satunnaista takkuamista.
Lopulta kiristelin hieman sen avaintunnistimen plugin pinnejä, sen jälkeen ei ole kiukutellut.
Halpa korjaus.

Nämä eivät ole tarkoitettu omakehuksi, vaan mielestäni hyviä esimerkkejä halvoista korjauksista joihin varmasti saisi uppoamaan kalkkaania vaikka kuinka jos yhtään ei jaksaisi perehtyä. Toki asiansa osaava korjaaja tietäisi mitkä tutkii ensin, mutta onko semmoisia enää isommissa laitoksissa?

Mitenkähän nämä uudet DSG ja ties mitkä jauhelaatikot kestää tulevaisuudessa, voi olla kallis ylläpitää vanhempana kun korjauksena uusi laatikko. Hyrrrrr...

Ettei nyt ihan eksytä aiheesta niin kommentti ketjun aloittajan loppukommenttiin.
Meilläkin nauttii suurta luottamusta frouvan vanhempi auto, eli 400tkm ajettu diesel Scenic. Kaikkein toimintavarmin menopeli tässä taloudessa, esim. talven pakkasilla frouva ajeli sillä.
__________________
Range Rover P38A, bi-fuel. Bensa/CNG.
RRC 3,9SE -90. Valkoinen.
Jaguar S-Type 3.0 Sport -01, RHD, Lontoossa
Rover P6 3500efi -72, "pikkuauto"
Jaguar XJ-S V12, series II -89, "kisu"
Range Rover P38A -95, purkuraato
Volvo C303, muutti pois.
Vastaa lainaten