Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi-
Nykyään ei ainakaan merkkihuollot eikä paljon muutkaan tunnu korjaavan mitään, vaihteleevat vain osia uusiin. Ennen vaihdettiin vesipumppuun laakereita, sorvattiin jarrulevyjä, käämittiin latureita, viilattiin kärkiä ja tinattiin syyläreitä. Nykymaailmassa ei korjaamo kai sitten saa työtä tekemällä kunnon katetta, pitää saada osaa myytyä ja mieluiten mahd. kallista, jos siihen suinkin vain on jotain perusteluja.
|
Ei kannata paljon jarrulevyjä sorvailla kun tuntiveloitus on lähempänä satasta ja uudet levyt saa alkuperäisosanakin parilla sadalla. Sama noissa latureissa, johonkin yberkalliiseen vesijäähdytteiseen kannattaa vielä hiilet vaihtaa, mutta muuten korjaaminen ei juuri kannata just ton tuntiveloituksen takia. Sitten on vielä sellainen hauska juttu, kuin kuluttajansuojalaki, jonka takia ei kannata edes yrittää mitään halvempia korjauksia, vaan vaihtaa kerralla suurempi komponentti, jolla auto tulee varmasti kuntoon.
Noita Skodan ahtimia on kyllä vaihdeltu jonkinverran juurikin siipien jumiutumisen takia. Hinta selittyy osittain sillä, että siinä tulee pakosarja mukana. Kuka pystyy antamaan putsatulle ahtimelle tai EGR-venttiilille takuun? Itse tekemällä kylläkin kannattaa yrittää noita siipiä puhdistaa.
T. Tiskin toiselta puoleltakin asioita katsova.