Näytä yksittäinen viesti
  #1  
Vanha 02.07.2010, 00:50
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.072
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Palde Näytä viesti
Skoodassa on muuntuvasiipinen olikohan VNT-ahdin ...Eivät tosin vielä tienneet että mitenkä on rikki ...yleisin "vika" on kuulemma , että ahtaa liikaa ??? Siis siivet jumissa ....JUUTTUVASIIPINEN
Tää on just tätä, turbossa vikaa = turbo rikki, vaihdetaan uusi. Moottorissa vikaa = moottori rikki, vaihdetaan uusi. Laturi ei lataa = laturi rikki, uutta tilalle vaikka hiilet vaihtamalla sais entisestä muutamalla eurolla uudenveroisen.

Nykyään ei ainakaan merkkihuollot eikä paljon muutkaan tunnu korjaavan mitään, vaihteleevat vain osia uusiin. Ennen vaihdettiin vesipumppuun laakereita, sorvattiin jarrulevyjä, käämittiin latureita, viilattiin kärkiä ja tinattiin syyläreitä. Nykymaailmassa ei korjaamo kai sitten saa työtä tekemällä kunnon katetta, pitää saada osaa myytyä ja mieluiten mahd. kallista, jos siihen suinkin vain on jotain perusteluja.

Viime kesänä kaverin vaimon siskon Audi A3 1.6 -04, ajettu n. 80tkm, kävi huollossa OBD-merkkivalon palamisen vuoksi. Diagnoosi: toinen lambda mykkä, moottorissa männän päällä öljyä, puristukset eivät tasaiset jne. Moottori pitää vaihtaa, kustannusarvio n. 7000€. No, otettiin pakokaasutesti: CO 0,000%, HC 0 ppm. Palaa siis täysin puhtaasti. Ja männän päällä VAG-merkkihuollon mukaan siis öljyä, kas kun ei oo koskaan pöläyttänyt sinistä, ei kuluta öljyä eikä mitään muutakaan korvakuulolla vikaa moottorissa.

Toinen paja vaihtoi lambdan ja EGR:n ja autolla on ajettu sen jälkeen ongelmitta. Ilman uutta moottoria!

Vastaa lainaten