Itselläni
Teboilin shpd kaikissa dieseleissä, lukuunottamatta traktoria, ja ainut mikä vähän jännittää on tuo
Öljyn "säilyminen": veneessä puoli vuotta käyttämättä.
Noista säilytysominaisuuksista en saanut aikanaan tietoa, epäilys että ovat tarkoitettu vaihdettavaksi
vähintään 1/2 vuosittain, koska shpd tarkoitettu ensisijaisesti ammattikäytössä olevaan raskaaseen kalustoon.
tuota shbd:ta löytyy useita eri viskositeetteja, 10w-40 vois olla hyvä yleisöljy, toki tuo synteettinen
5w-40 varmaan parempaa; itsellä kesällä 15w-40 ja talvella joko 10w30 tai 5w40.
Ja aina kun vaihdan uuteen koneeseen niin seuraan öljyn mustumista tosi tarkkaa ensimmäiset ajokerrat:
jos edellinen öjly jotain halpaa paskaa, niin shpd muuttuu tosi mustaksi jo ensimmäisen 100 km aikana, jolloin
olen vaihtanut suodattimen viimmeistään 1000 km jälkeen, ja taasen 5000 kohdalla.
Tuo yhden männänhelman vaurio voisi johtua nimenomaan öljysuihku viasta, nimittäin se vauriomäntä
omaa ehyen paineventtiilin, muut vois olla paskana (Jos sama rakenne kuin vanhemmissa L-sarjan koneissa)
toinen on nimenomaan ohivuoto männänrenkaista
ja kolmas: Mikä sylinteri kyseessä? eihän jäähdyttäjän kylmä vesitulo ole juuri tuossa kohdassa?
|