jaahas. päivitellääs tätäkin.
Eli venäjällä tuli käytyä ja eka hajos turbo (ei muuten kestä garretin kolmonen sitte ahtaa reilusti, laakerit antaa periks) ja sitte katkes kampura.
kotia palattua purin koneen ja ykkösen kk:n kaulalta oli kampura menny poikki ja kuutos pytty ol leikannu kiinni. ilmeisesti kuutonen ol jurskahdellu kiinni pitkin reissua, ainakin sen näkönen sylinteriputki ja mäntä oli. no eni vei koneen tunnit tul täyteen. liuskatkin ol ihan loppu eli aika heikot ö-paineet varmaan ollu. en tiiä kun ei ollu mittaria ja oli tiedossa et kone on finaalissa ja ajetaan se mitä se nyt sattuu kestämään.
no juu sitten kävin lunastamassa Juhokelta uuden uhrin. perimä tiedon mukaan 300tkm ajettu. tää on nyt alkuperäinen turbo, joskin alakerrat on samat kummassakin kun on vaan -84 tai uudempi.
"uus" kone on nyt purettu ja todettu ok kuntoiseksi. pienimmät irto osat on pesussa Muumilla ja lohkon pesin itte. tänään vetelin oranssia väriä niskaan et on korin värinen
Tapsalta tuli uudet laakeri liuskat ja metallisen kansipahvin tilasin paikalliseen nissanin liikkeeseen. pytyt tulikin jo tossa hoonattua ja muutenkin mjotori oottaa osia pesusta et pääsis kasaamaan. Pari öljypumppua tossa purin tarkastelua varten ja totesin et 300tkm ajettu orkkis pumppu oli parempi kuin vähemmän ajettu tarvike pumppu. koneistuksen jälki oli huomattavasti parempaa ja kuluneisuuttakibn oli vähemmän...
moottori ol tarkotus nyt kasata mun vanhan koneen kannella kun se tuntu toimivan hyvin ja siitähän tuli kanavatkin jo siistittyä.
niin ja vanha holsetti mikä mul oli nii se men kans huoltoon et tuloo uuvet laakeri ja akseli kun vanha koki hieman kovia. sehän ol 50/54 siivillä ja tuntu olevan ihan eri taval tapahtumaa ilman kuuleriakin kuin tol garretilla mikä nyt viimeks oli...
nii ja turbon vauhtipyörän tossa talvella jo ostinkin et se laitetaan nyt samalla tähän nii saan isomman kytkimen.
Siitä sitten kasaamaan...
Renkaatkin on vaihtuneet kun venäjällä totesin et menee liian hyvin et vois vaikka vaihtaa pienempiin
nykyään patukan alla asustaa 38,5x16r15 TSL pampperssit. kuvia ei taija ollakkaan tähän hätään.